Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

sinner or saint skrev 2009-09-29 22:18:37 följande:

och ponera om det skulle vara så? att de har skev bild beträffande kvinnor?Låt oss påstå att det är så. att kvinnosynen är bedrövlig. Det är sant. Jag tycker också det.Vad göra?Jag besöker familjer som flyttar hit, gör du?
    Hahaha, vi BOR med folk som flyttar hit! Vi "besöker" svenskar, de bjuder aldrig på något.
  • Beautifully Human
    Grätchen skrev 2009-09-29 22:22:54 följande:
    Varför ogillar brevbäraren just er? Kan ni bevisa detta? Förutom att brevbäraren lägger er post i fel brevlåda. Borde väl vara upp till ert lokala postkontor att "läxa" upp er brevbärare och få honom att lära sig att lägga rätt post i rätt brevlåda?Polisanmäla? Jösses. Vi har ett helikopterrån att utreda
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:25:46 följande:
    Pssssssh... sickna fördomar.
    Hahahaha, ja du...har glömt vilken tråd det var jag raddade upp resten av mina fördomar mot svenskar, men känner mig manad att leta rätt på den för att kunna citera mig själv.
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:28:15 följande:
    Jag kastar ägg på dem och skriker hora. Besöka? Fan heller. Räcker med att jag måste bo ihop med en muslim och umgås med muslimer.
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:30:45 följande:
    *räcker upp handen* Jag vet. Jag asflabbade resten av kvällen. Förlåt. OT.
    Tråden kan behöva lite lättsamhet, enjoy it while it lasts för snart kommer något snille och säger att sverige håller på att koloniseras.

Jag tycker det är intressant att höra vad folk har att säga, men ogillar extremister i alla dess former. Om svenskar inte vore så livrädda för religion och bruna ögon skulle vi leva i större harmoni.
  • Beautifully Human

livet leker skrev 2009-09-29 22:43:55 följande:

Smaken är som baken, för mig är det den fulaste av alla ögonfärger. Mörka/ bruna ögon ser falska ut
    Min dotters ögon ser då inte falska ut.
  • Beautifully Human
    Bea08 skrev 2009-09-29 22:57:32 följande:
    Jag är mest orolig över främlingsfientligheten i detta land...
  • Beautifully Human

Ok!

Nu kollar vi alla på TV2 och så hörs vi i morgon.

• Beautifully Human
    Garageänkan skrev 2009-09-30 00:27:40 följande:
    Jag tycker att det är lite synd att folk ska kallas rasister för att de ber folk ta av sig skornai en lokal där det är skoförbud eller sluta prata i mobilen på bion eller liknande.
    Jag tycker det är synd att svenskarna tycker invandrare styr och ställer när de ber svenskarna på studiebesök i moskén ta av sig sina skor (det brukar bli ett jäkla huffande och puffande och "kan ni garantera säääkertheter för mina skor då? Ersätter ni mig om någon snor dem i Guds hus"?).

Har aldrig sett någon kallats rasist för att de ber folk uppföra sig. Jag säger ju det, folk ÄR rädda för invandrare, bruna ögon och religion. Verkligen. Rädda.
  • Beautifully Human
    styrb skrev 2009-09-30 05:16:32 följande:
    Efter att ha tragglat mig igenom denna skittråden känner jag instinktivt att det skulle vara skönt att skicka ner TS och hennes lakejer till Iran för lite kulturberikning och se hur väl staten tar om hand om de. Kommer de sedan tillbaka med livet i behåll kanske de slutat med sin blåögda naivitet, utspel av rasisitkorten och att sprida denna förfärliga PK-dynga.Fakta är att invandrare från mellanöstern och Afrika är oerhört överrepresenterade i misshandel, rån, mord och våldtäktsfall. Det är bara i ekonomsika bedrägerier som folk födda i Sverige "vinner" på. I en rapport från Norge för några månader sedan där det presenterades fakta om antalet överfaldsvåldäkter i Oslo såvar det 100% folk med invandrarbakrund som stod för det. (ja 100% alltså ingen infödd norrman hade utfört något liknande dåd)Folk som lever nära "ghettona" ser skiten varje dag och det är förmodligen de som kommer rösta på SD också. Tyvärr kan jag personligen säga eftersom jag absolut inte stödjer dom. Men det är ni PK-ivrares fel mest. Idag i Sverige får man inte kritisera något med invandring alls(förutom Svenska politiker) för då kommer det berömda rasist-kortet upp som skrikits ut fler ggr i dennatråden än jag orkar räkna till. Detta medför att man får knyta näven i fickan och det skapar en inneboende ilska som vi alla vet inte är direkt nyttig. Så grattis. NI spelar SD rätt i händerna.Och ja, jag har blivit "berikad av ny kultur" 2 ggr nu på 3 år på tågstationen. Blir jobbigt att köpa ny mobil och behöva spärra kort och skaffa nya +körkort. Strypgreppet med kniven mot magen var bara en trevlig bonus. Och nej ni behöver inte skriva att svenskar rånar med som jag vet ni kommer börja skrika om, för det är fakta i vår lilla stad att varenda ett av de otaliga rån vid den stationn utförts av invandrar-gäng.
    Jag är TS lakej, jag bor i ett "ghetto" OCH jag är gift med en Afrikan och har även spenderat tid där. Fast jag i stort sett aldrig umgås med svenskar har jag aldrig blivit "kulturberikad".
    Din statistik brister, din logik brister.
    När dom pratar om invandrare bakgrund, är det faktiskt så att det är europeiska och nordiska invandrare som står för de flesta brotten, Afrika under sahara finns knappt med i sveriges brottsstatistik.

TS och hennes lakejer har gång på gång påpekat problematiken med den misslyckade politiken och integrationen. Det måste vi absolut göra något åt.
    Det är snarae så i just denna tråd i allafall, att det är de som HAR rest, har nära kontakt med invandrare och bor i en stor stad som har MINST problem.
    Vårt sinne har öppnats för att vi HAR bott utanför sveriges gränser och vårt perspektiv växt.

Snacka statistik har aldrig löst några problem. Speciellt när man inte är bekant med innebörden bakom statistiken, eller VARFÖR vissa begår brott.

Om alla tänker som du kommer vi aldrig komma fram till en lösning för ett bättre sverige, som faktiskt alla vill ha.
    Vi snackar skit och anklagar invandrare för allt och inget och tappar helt fokusen på de centrala faktorerna och problemen, samt att vi alla strävar efter samma sak. Alla vill trivas och må bra i sverige.

Svenskar måste acceptera att så länge det begås brott, mord, pedofili av svenskar, så kommer invandrare också begå brott, det är human nature. Vi kommer nog aldrig få ett sverige där vi kan bränna upp alla fängelser. Så man bör sluta fokusera på "alla dåliga invandrare" och i stället ta tag i problemet, som många gånger är just segrationen och utsattheten man lever i på botten av samhället.
    Kanske vore det inte helt fel att fokusera på de som sköter sig, utbildar sig och driver framgångsrika företag, för de är också en stark grupp i samhället.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?