Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

Många snackar om utanförskapet, vilket är en enorm del av problemet.
    Och som TS säger, tvingas många faktiskt utanför samhället.

Är det någon som har någon åsikt om hur man skulle kunna lösa detta utanförskap?

Vad tycker ni vi som svenskar kan göra för att underlätta?

• Beautifully Human
    sakoline skrev 2009-09-29 08:42:21 följande:
    Och vill inte gärna få det sämre...
    Jag tvivlar starkt på att invandringen kommer ha en negativ effekt på de grundläggande rättigheterna vi länge avnjutit i sverige.
  • Beautifully Human
    Dr Mupp skrev 2009-09-29 08:49:16 följande:
    Och vårt så bra sverige försämras hela tiden. Skolorna visar sämre och sämre resultat för varje år. Vården går på knäna och folk dör i vårdköerna. Hur mycket sämre ska vi ha det för att andra ska få det bättre.
    Och du tror på fullt allvar att det är invandrarnas fel?
  • Beautifully Human
    EnilemmE skrev 2009-09-29 08:51:52 följande:
    Svarade ja, för det känns som att invandrarna håller på att ta över Sverige.. Arbetskraftsinvandring - okej, men välgörenhetsinvandring kan vi skita helt i!
    Folk som häver ut sig sådant, kommer själv finna sig i nöd en dag och då har man f-n inte rätt att be om hjälp.
  • Beautifully Human
    EnilemmE skrev 2009-09-29 08:59:31 följande:
    Är det inte bättre att lägga lite vikt vid att ordna upp saker och ting så man kan leva och bo i sitt eget land?! Det måste ju finnas en anledning till att en del länder fungerar och andra inte??!
    Absolut, men att lösa alla världens konflikter samt utrota fattigdom och se till att alla länder kan avnjuta fungerande demokrati är det nog redan någon som jobbar på tror jag....
  • Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-29 09:00:32 följande:
    Jag tycker redan att den har en negativ effekt på den jämställda syn på män och kvinnor vi haft i Sverige. Helt plötsligt kallas unga svenska tjejer horor och madrasser för att de inte har överbeskyddande storebröder. Invandrarkillar (jo, jag har själv diskuterat med välutbildade sådana på universitetet) är av åsikten att svenska tjejer duger till att knulla med, men sedan ska man åka hem till hemlandet och hämta hem en oskyld att gifta sig med - någon som duger att uppfostra barnen enligt det gamla patriarkala mönstret. Svenska män blir utestängda från badhus vissa tider för att det ska tas hänsyn till kvinnor som inte får bada i närvaro av män. Svenska åldringar som har varit med och byggt upp samhället får det sämre för att pengarna inte längre räcker till dem. Skolan har försämrats drastiskt sedan jag själv gick i den. (Och ja, jag är medveten om att det till stor del beror på att Sverige levde över sina tillgångar på lånade pengar under min uppväxt). Skolavslutningar ska inte få firas i kyrkan av hänsyn till barn från andra religioner, vi har fått gängbildningar i fattiga bostadsområden med övervägande delen invandrare. Sen kanske var och en av dessa händelser har vettiga förklaringar som helt klart ligger utanför den enskilde hjälpsökande invididen, men faktum kvarstår att asylinvandringen har negativa följder för Sverige. Det måste finnas vettiga jobb åt alla, och folk måste integreras i betydligt större utsträckning om det här ska funka.
    Så innan invandringen blev en svensk tjej ALDRIG kallad hora?

Kul att du tog upp just detta exempel, det fanns nämligen en tråd här på FL förra veckan (som tyvärr togs bort) där några tjejer snackade om hur de gäääääärna vill ha sex med afrikaner, men GIFTA sig, det ska man göra med Anders från Svedala.
    Exakt så var resonemanget.
    Sex skulle de gärna vilja ha med en sexig afrikan, men ett förhållande?
    "Nej - för guuuuuud han kanske är muslim! Och Afrikan! Det SKRIKER kvinnoförtryckare! Och tänk på alla kulturkrockar!!!
    Men han får gärna sätta på mig 7 dagar i veckan"

Two sides to every story.
  • Beautifully Human
    EnilemmE skrev 2009-09-29 09:06:03 följande:
    Då får de nog jobba lite hårdare..Vi kanske kan skicka en handbok till alla de länderna..
    Va???? Jag tror vi snackar på helt olika nivåer. Ingen idé att fortsätta.
  • Beautifully Human
    Incommunicado skrev 2009-09-29 09:07:08 följande:
    ska du t ex lösa konflikten mellan Israel och Palestina? Ingen annan har lyckats....
    Hon ska skicka en handbok :)

Smart va?
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-29 09:12:02 följande:
    Handbok i att vara svensk ?*RYSER*Vilken människosynSkrämmande
    Nej en handbok i hur man löser alla konflikter, utrotar fattigdomen och skapar demokrati
    Så vi "SLIPPER" ta emot invandrare.
  • Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-29 09:11:55 följande:
    Men ska vi vara mamma åt hela världen? Ska vi låta alla som det är lite synd om komma hit och ta del av vårt välfärdssystem bara för att ledarna i andra länder är korrupta? Ska vi verkligen agera som en hunsad tjej som stannar kvar hos en misshandlande make bara för att "han har ju problem och jag måste hjälpa honom"? Ska vi inte ha NÅGRA gränser? Vilka ska vi ställa krav på? När är det OK att säga att vi inte pallar mer om vi ska ha kvar grunden för vårt demokratiska system? Till vem är det OK att säga att "Nej tyvärr, du är inte välkommen här"? Den som inte vill ta en vanligt svenssonjobb utan börjar importera småflickor från Balkan istället?
    Alla som det är lite synd om????

Jag tycker denna tråd börjar genomsyras av extrem okunskap om omvärlden och Sverige och Europas ansvar. VI har hjälpt till att fucka upp världen, so JA det är vårt ansvar.
    Och JA det är synd som fan om människor.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?