Inlägg från: RockBella |Visa alla inlägg
  • RockBella

Är du oroad över invandringen?

funfactory skrev 2009-10-01 20:40:12 följande:
    Rockbella. Har jag förstått det rätt att du inte tycker om invandrare? Hur kommer detta sig?
    Rent generellt tycker jag inte om invandrare. Rent generellt ogillar jag inte invandrare. Jag har en rätt neutral inställning till invandrarna i vårt land, rent generellt.

Sen finns det ju undantag, på gott och ont.
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:40:50 följande:
    För att de tar alla jobb och alla brudar :(
    Absolut inte, men som sagt, du får tala för dig =)
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:41:50 följande:
    *undrar när vi ska börja diskutera negerbollar egentligen*
    Hujjamejj, då startar nog rasiststämplingen på allvar...
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:47:47 följande:
    Hur skulle du lösa det då? Jag är bara nyfiken. Ett exempel: Man får endast komma till sverige som flykting eller utbytesstudent, inget annat. En utländsk kvinna kommer hit och pluggar i ett år, träffar under tiden en svensk man som gör henne på smällen, ska man då slänga ut henne efter att hon fött barnet och lämna barnet med pappan eller ska man helt sonika slänga ut henne medans hon är gravid och så får pappan flytta till långtbortistan om han vill ta del av sitt barns liv? Är barnet svenskt eller invandrare?
    Jag svarar på din fråga när du svarar på min; Varför tror du att jag skulle se de saker som du räknade upp som problem?
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:52:06 följande:
    Inte vet jag? Det är ju du som inte vill ha dem här. Då blir det ju problem om utbytesstudenterna börjar yngla av sig med svenskarna.
    Jag vill inte ha dom här på olika villkor. Du påstår alltså mer eller mindre att jag skulle se dessa saker som problem, men du kan inte förklara varför?

Du kanske ska ta reda på sånna saker innan du uttrycker dig? =)
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 20:56:18 följande:
    Jag förstår ingenting av vad du skriver nu
    Du har påstått att jag inte vill ha invandrare här.
    Varpå jag svarar att det beror på, det finns olika villkor.

"jag försöker bara komma på lösningar till olika problem som skulle kunna dyka upp i ditt eget lilla land utan invandrare"
    Dessa problem du nämner menar du att jag skulle se som problem. När jag frågar dig varför du tror att jag skulle se de saker som du räknade upp som problem, svarar du "jag vet inte?"

Varpå jag svarar "Du kanske ska ta reda på sånna saker innan du uttrycker dig?"

Börjar det klarna nu? =)
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-10-01 20:56:35 följande:
    Men lägg av nu. Snacka om tunnelseende. Jag TVIVLAR på att varje gång vederbörande sätter fot utanför dörren kommer en invandrare och gnider sig mot hennes rumpa. Svenska killar är inte så jäkla trevliga efter ett par öl, sscccckkkka vi knullaaahhh elleeeh?
    Vadå tunnelseende, har jag påstått att bara invandrare antastar? Nej.
    Ta reda på sånt innan du skriver "tunnelseende" =)

Svara på frågan då, är det bara "en liten kulturkrock" när en kvinna blir ANTASTAD av en man?
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 21:13:19 följande:
    Nej, du har skrivit att du vill stoppa invandringen och bara släppa in flyktingar. Sen har du även accepterat utbytesstudenter sålänge de åker hem sen när de är klara.
    Jag har aldrig skrivit "så länge de åker hem när de är klara". Sluta ljug.
    Då blir det ju problem om utbytesstudenten inte vill åka hem. Om utbytesstudenten föder ett svenskt barn t.ex. Men jag vet inte om du anser att ett barn med bara en svensk förälder är svensk för det ville du ju inte svara på.
    Som sagt, jag skrev att jag skulle svara på din fråga när du svarade på min.
  • RockBella

Quintus Zebra skrev 2009-10-01 21:24:39 följande:

Du vill inte att Norrmän, Danskar och Engelsmän skall få komma hit och arbeta?
    Låt jobben gå till svenskar istället.
    Det finns brist på kompetent personal i många branscher. Skall en världsledande forskare inte få arbete på universitet i Sverige?
    När det kommer till sånna jobb som en vanlig arbetare inte kan ta så tycker jag att det är okej, såvida det inte finns en kompetent svensk världsledande forskare som kan ta jobbet.
    Du vill inte heller att Svenskar skall kunna åka till Norge eller England och arbeta heller?
    Vilka invandrings- och turistregler folk vill ha i sina hemländer får stå för dom.
    Varje år åker tusentals Svenskar utomlands och arbetar, men det skall vi stoppa också då som sagt eller? Vill du att vi ska tvinga folk bo kvar här och jobba här?
    Som sagt, vilka invandrings- och turistregler folk vill ha i sina hemländer får stå för dom.
  • RockBella
    MrsAssault skrev 2009-10-01 21:31:19 följande:
    Okej då, du skrev inte att de måste åka hem sen men vad menar du att de ska göra när de pluggat klart då? Kom igen, skriv det. Vaaad ska de göra?
    Åka hem. De kan stanna om de t ex får barn med en svensk, som jag skrivit förut så är det undantag när det t ex gäller barn =)
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?