Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

Stårschan skrev 2009-09-29 14:53:18 följande:
    Nja, sanningen ligger väl någonstans mittemellan. Och jag beskriver vad jag vill ha KVAR i framtiden. Jag säger inte att det redan är borta, men visst håller det på att naggas i kanten. Och ja, det stör mig verkligen att många invandrarkillar ser ner på svenska tjejer - det gör det. Sen att du har gift dig med en bra man tar inte bort det faktum att många andra har en hemsk kvinnosyn.
    Jag har heller inte stött på egna lärare i skolan som inte kunde svenska, för det fanns i stort sett inga invandrare i den stad där jag växte upp på 80-talet (Eller jo, EN kille från Syrien som var ett år äldre). Däremot har jag stött på sådan personal på mina barns dagis.
    jag pratar om nuvarande skolan. Har varken professorer eller föreläsare som inte kan svenska (förutom de som inte är svenska såklart) Finns heller inga lärare på min dotters skola som inte kan prata svenska.

Är det bara invandrarkillar som ser ner på svenska tjejer eller är det bara de som inte har rätt till det?
  • Beautifully Human
    Jess87 skrev 2009-09-29 15:12:26 följande:
    Såg en dokumentär på TV en gång oxå.. att dom får bidrag så länge dem går kursen, därför klarar dem inte prov och så med flit, för att dem ska få fortsätta gå o få bidrag. Men vad det är för sanning i det vet jag inte.. Förjävligt om det är sant iaf..Men allt är ju svenskarnas fel.. ;)
    Är det någon som känner till problematiken kring SFI?
    Varför är det ingen av er som frågar sig VARFÖR saker är si och så?
    Har ni inte lärt er kritiskt tänkande?
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-29 15:14:43 följande:
    MiaMija - Invandrarkillar har en helt annan syn på svenska tjejer än vad svenska killar har. De är uppväxta med en helt annan, och usel kvinnosyn, därav den nedlåtande attityden mot svenska fria jämställda tjejer. Tjejerna är väl provocerande för dom enligt deras syn på hur en kvinna ska vara. Svenska killar har inte direkt problem med att en tjej har blont hår och kjol.
    Det är att göra oförskämt enkelt för sig, att dra alla över en kam.
  • Beautifully Human

Sedan känner jag rent allmänt att analfabeter från Somalia (som det snackats om i tråden) har större livserfarenhet än vissa i tråden.

Jag börjar liksom undra var folk bor? Vad de gör? Har de inte utbildning? Har de aldrig rest? Är de aldrig ute bland folk? Är de totalt hemma blinda?

• Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-29 15:20:13 följande:
    Jo, man får socialbidrag om man går SFI. Och sen får man ju ganska så höga introduktionsbidrag också de första fem åren eller vad det nu är.
    Alla får inte introduktionsbidrag. Det beror på om de blivit kommunplacerade eller inte. Har de inte det, så lever de på existensminimum.
    Man får socialbidrag om man går sfi på samma sätt svenskar får det, alltså KRAV på att man letar efter sysselsättning. Krav på att söka jobb, ta de jobb som erbjuds. Kravet på invarndrare är SFI, om de fuckar upp sfi så förlorar de bidraget. På samma sätt som Arne förlorar sitt bidrag om han inte sköter sin kontakt med AF.
  • Beautifully Human

mrs Elliott skrev 2009-09-29 15:24:42 följande:

Folk måste få ta rum i debatten även om de aldrig gjort dessa saker Mija Mia . Däremot saknar jag fler invandrare i debatten .
    Så klart de får ta rum i debatten. Jag säger bara att jag ser ett mönster. Trångsynthet är en skrämmande egenskap.
  • Beautifully Human
    Mollie77 skrev 2009-09-29 15:40:53 följande:
    Ja jag är orad...Pga att vi  inte kan ta hand om våra barn o gamla. Samt oroar de mycke hur mångas kvinnosyn är..Har flera väninnor som jobbar på förskola o eftersom kvinnan inte har något värde så lyssnar barnen inte på tillsägelser...föräldrarna anser inte att barnen behöver de heller..en annan vän har en mamma som kör buss o flera av muslimerna där(chafförer)tilltalar inte kvinnor,hälsar inte,svarar inte på förfrågningar om vägen ingenting..Sen vet jag att detta endast gäller en del men de oroar hur dom kan komma hit o snirkla sig runt på lagar o värderingar..Jag tycker även att vi ska ta hand om dom som kommit men inte ta in fler helt utan förutsättningar att kunna anpassa dom både rent socialt o ekonomiskt..
    Var har kvinnan inte något värde?
  • Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-29 15:50:13 följande:
    Du måste väl ändå hålla med om att det är något som är fel när arbetskollegor inte ens svarar på tilltal från en kvinnlig kollega - bara för att hon är kvinna! Eller när barn inte lyssnar på tillsägelser från kvinnor - bara för att de är kvinnor. Eller tycker du att en sådan utveckling är OK?
    Att ett barn inte lyssnar på någon för att hon är kvinna? Det kan inte vara så att de är barn, många barn lyssnar inte, på någon. Har heller inte stött på en man som inte svarar på tilltal från en kvinna.
    Så klart att det inte är bra, men man blir ju nyfiken på vilka kvinnor som inte har något värde?
    Idioter finns ju överallt. Har stött på många svenska män med skit taskig kvinnosyn. Detta är ett problem, men inte ett invandrar problem.
  • Beautifully Human
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 15:54:34 följande:
    LOL
    Missade jag något?
  • Beautifully Human
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 15:57:03 följande:
    Sverige är känd för att vara rasister....
    och folk undrar vad problemet är.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?