Är du oroad över invandringen?
Stårschan skrev 2009-09-29 14:53:18 följande:
Nja, sanningen ligger väl någonstans mittemellan. Och jag beskriver vad jag vill ha KVAR i framtiden. Jag säger inte att det redan är borta, men visst håller det på att naggas i kanten. Och ja, det stör mig verkligen att många invandrarkillar ser ner på svenska tjejer - det gör det. Sen att du har gift dig med en bra man tar inte bort det faktum att många andra har en hemsk kvinnosyn.
Jag har heller inte stött på egna lärare i skolan som inte kunde svenska, för det fanns i stort sett inga invandrare i den stad där jag växte upp på 80-talet (Eller jo, EN kille från Syrien som var ett år äldre). Däremot har jag stött på sådan personal på mina barns dagis.
jag pratar om nuvarande skolan. Har varken professorer eller föreläsare som inte kan svenska (förutom de som inte är svenska såklart) Finns heller inga lärare på min dotters skola som inte kan prata svenska.Jag har heller inte stött på egna lärare i skolan som inte kunde svenska, för det fanns i stort sett inga invandrare i den stad där jag växte upp på 80-talet (Eller jo, EN kille från Syrien som var ett år äldre). Däremot har jag stött på sådan personal på mina barns dagis.
Är det bara invandrarkillar som ser ner på svenska tjejer eller är det bara de som inte har rätt till det?