• Rafiiki

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Öppnar nu tråd nr 7 för den gamla hade gått ut.
    Detta är en tråd för oss som har någon i sin närhet med ryggmärgsbråck eller liknande!
    Här kan vi berätta framsteg, gnälla lite, ge varandra tips, stötta eller bara diskutera olika saker kring detta ämne!
    Alla är välkomna med sin åsikt!

• Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7
  • Rafiiki

FrökenW: Det lät inget bra! Hoppas du får op datum snart och lite svar!! Det verkar som om han behöver d!
    Kram

• Christina77

frökenwonka: Tusen kramar tänker på er...

Har ringt ul-avd idag och de sa att vi givetvis kan kräva att de ser ryggen och gör de inte det får vi komma tillbaka.
    Ang att vi bara har till torsdag att bestämma oss är att det sen ska göras en betällnning på provet och så har vi fått en prliminär tid till provet, men det lutar åt att vi låter bli.

Jag frågade L om inte hon ville ha döskallar på skenor eller skal sist vi var till ortopedtekniska men hon trodde att jag skulle bli rädd då!?!

Nu ska vi till gammelfarmor och L ska berätta att hon ska bli storasyster.

Iom ul så blev vi tillbakaflyttade så nu är vi i 14 IGEN.

Tusen kramar till alla ni är bäst...

• Tingeling1974

Ang. vaccination kring influensan som tidigare diskuteras i denna tråd. Jag har precis fått kallelse till Viktor vilket innebär att han kommer att vaccineras!

• catmat

FrökenW: Hoppas ni får svar snart. Det låter inget bra.

Jag fick svar av min magnetrtg. Det är trångt i nacken så de ska göra mer utrymme runt lillhjärnan. Vecka 23 blir op.

• Karin86

Catmar: oj, hoppas det går bra! Men skönt ändå att dom vet va det är. Nu får Lilla A hålla mamma i handen istället! tänker på er!

• johlinn

catmat - vad tror de att det beror på? Har det alltid varit så? Läskigt med operation

Jag har ett dagisbarn!! Lämnat honom en heldag idag och det har gått jättebra! Kul!

• Rafiiki

catmat: Blir d op V23? D låter länge att vänta! Tänker på er och håller alla tummar för dig! Kram

Tingeling: Vi väntar på kallelse och jag har pratat med barnmott så de kommer börja vaccinera om ca 2 v. Jag blir väl vaccinerad nästa vecka..

• catmat

Johlin: Det har blivit trångt pga av cystan som fortsätter att växa,
    Kul att det går så bra på dagis

Rafiikki: Jag skrev fel. Det blir op vecka 43

Vi har inte fått kallelse till vaccinering men det kommer väl

• Rafiiki

johlinn: Kul att du oxå har ett dagis barn underbart att d går så bra!

Snart får jag gå hem och sova, har fått en liten bebis i natt annars lugnt!

• johlinn

catmat - förstår. Fy vad mycket ni har haft runt er nu i familjen! Ta hand om er i helgen, kramas mycket och gör något mysigt!!

Vi har inte fått kallelse till vaccinering än. Får se när den dyker upp. Kommer vaccinera E. och även mig själv när jag får möjlighet.

E. har fått kallelse till endokrinmottagningen. Den 18-19/11 ska vi vara där för o lära oss ge honom sprutor. Känns lite läskigt, men samtidigt skönt att äntligen få komma igång. Jag har ju vetat ända sen han låg i magen att han är extremt liten. Sen i våras har jag iaf kunnat sluta hoppas på att han skulle komma ikapp bara han åt bättre, vilket var en lättnad. Nu ska det bli kul o se om han svarar på tillväxthormonet. Läkaren sa att om de har en brist så brukar de svara bra på behandling.

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7