HKmamma skrev 2009-12-07 21:38:40 följande:
!Mijjo: K är 10, 5 månader, så hon och E är ju jämngamla!!!!Vad kul Vi har våra rötter i skåne, är mycket "hemma" på somrarna, kanske vi kan ses?! K sitter i vanlig matstol, först IKEA sen nu en tripp-trapp, funkar kanon.Jag är inte så insatt i hjälpmedel, ska nog ta och söka upp lite info där. Det vi har och har haft stor använding av är några leksaker som ska locka till och i stående. Jag köpte på blocket men finns på BR tror jag. En bambino-lära stå leksak med lite kul knappar och annat att pyssla med när man står, en fisher price med bollar och knappar som man kan trycka på, båda har småmusik snuttar. Kan E sitta själv? Om inte är ju Bumbon bra, funkar dock inte för alla.
ja vi bor i nordöstra delen av skåne ,men jag är ju igentligen ifrån sthlm,så här är det jag som är inflyttad...

men självklart kan vi ses!!!
Ebba kan sitta och har börjat hasa sig runt på rumpan,ena benet bak och det "dåliga" benet framför sig ,,märkligt att hon kommer nån stans alls så.
Hon kan inte stå än ,håller man henne kan hon ibland stå nån sekund,sen viker sig benen...
**
Vi har också beskymmer med läckage av bajs...har pratat med hab sköterskan ang blöjor,,hon ville inte kännas vid att man kan få extra,men jag stod på mig och hon skulle kolla upp det...
Få se vad läkaren vill göra ang bajseriet,, antar att man måste börja klyxa eller nått ? hur gör ni andra här?