• Anonym (ajajaj)

Pevaryl! Hjälp!

Jag tog pevaryl igår kväll för jag misstänkte att jag hade svamp... efter ca 5 minuter började det brännas och svida i hela underlivet och det gör det fortfarande =( Va fan ska jag göra! Jag är helt lila där nere....

• Svar på tråden Pevaryl! Hjälp!
  • anirac1

Jag skulle ha avbrytit behandlingen uppenbarligen har du fått ng reation på medicinen.

• Anonym (ajajaj)

jag har avbrytit behandlingen men det känns fortfarande...försökte duscha bort det igår men jag har ju stoppat in en sån vagitor eller vad det heter också.... men inget mer sen igår kväll som sagt. borde det inte bli bra snart? =(

• Anonym (ajajaj)

jag kan inte förstört något där nere?

• Runguska

Är du gravid? Det är vanligt att man är blå/lila om blygdläpparna när man är det. Samtidigt är det vanligt att slemhinnorna blir torra och spricker. Det kan då göra ont av Pevaryl. Du kan prova att smörja med olivolja ifall du är torr. I övrigt tycker jag att du ska ringa sjukvårdsupplysningen.

• Anonym (ajajaj)

Nej jag är inte gravid! Usch varför tog jag det igår...vilket misstag =(

• Runguska

Från Fass kan man läsa följande

"Biverkningar (Läs mer om biverkningar)

De vanligast förekommande biverkningarna i kliniska prövningar var reaktioner vid applikationsstället, såsom sveda, klåda och hudrodnad.

Efter godkännandet har dessutom följande biverkningar rapporterats:

Besvär i och under huden, allmänna besvär och reaktioner vid applikationsstället:
    Mycket sällsynta
    (

• Anonym (CCC)

Vill bara komma med ett litet tips som kan vara värt att prova om man bara har lite besvär och tror det är svamp. Testa med att kleta på lite yoghurt eller fil! Det är surt och det kan hjälpa till att ändra ph-balansen har jag fattat det som... En gammal huskur, och funkar den inte så bör man väl i alla fall inte få nån allergisk reaktion av den...

Tycker också du ska ringa sjukvårdsupplysningen och fråga vad de tycker!

• Anonym (ajajaj)

Okej tack så mycket! Jag hoppas bara det blir bra snart! Jag vill inte vara förstörd där nere =(

• Mariohn

Anonym (ajajaj) skrev 2009-09-29 19:18:06 följande:

Okej tack så mycket! Jag hoppas bara det blir bra snart! Jag vill inte vara förstörd där nere =(
    Vissa tål helt enkelt inte pevaryl och de andra receptfria medlen som säljs på apoteket och det låter som du fått en lite allergisk reaktion. Det är inte farligt men du bör ringa din vårdcentral imorgon så att du kan få något utskrivet (t ex diflucan) så försvinner besvären ganska omgående
Svar på tråden Pevaryl! Hjälp!