• Mariohn

Pevaryl! Hjälp!

Anonym (ajajaj) skrev 2009-09-29 19:18:06 följande:

Okej tack så mycket! Jag hoppas bara det blir bra snart! Jag vill inte vara förstörd där nere =(
    Vissa tål helt enkelt inte pevaryl och de andra receptfria medlen som säljs på apoteket och det låter som du fått en lite allergisk reaktion. Det är inte farligt men du bör ringa din vårdcentral imorgon så att du kan få något utskrivet (t ex diflucan) så försvinner besvären ganska omgående
  • Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-29 19:26:59 följande:
    Be en distriksläkare på närmsta vårdcentral skriva ut diflucan (tablettform) till dig, gå dit imorgon! För mig är det det enda som hjälper mot svamp i underlivet. Pervaryl använder jag aldrig numera, det svider för mycket.
    Vad var dte för fel med mitt svar? :´)
  • Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-29 19:40:15 följande:
    Värst vad du tog åt dig...jag läste bara TS text. Det är väl bra om två kommer med samma bra tips!
    Jaguu vad jag tog åt mig. Det kan inte vara så att jag tyckte att det var lite roligt att du svarade exakt likadant som jag i inlägget efter..
  • Mariohn

Anonym (ajajaj) skrev 2009-09-29 21:01:41 följande:

Tack för alla svar! Man ska inte ringa gyn eller barnmorskemottagningen?
    Kan man ringa en gynekolog direkt där du bor? Man brukar boka via växel på vc.
  • Mariohn

Anonym (ajajaj) skrev 2009-09-29 21:01:41 följande:

Tack för alla svar! Man ska inte ringa gyn eller barnmorskemottagningen?
    Jo du kan ringa barnmorskemottagningen om du vill ha svar på vad ditt problem är enbart. Barnmorskor får inte skriva ut medicin. De kan däremot remittera dig vidare till någon som får om du vill vänta ett par dagar,.
  • Mariohn

Anonym (ajajaj) skrev 2009-09-29 21:06:38 följande:

aha okej, men då borde jag nog ringa gyn istället?
    Om du har ett direktnummer till en sådan som delar ut akuttider ja.
Svar på tråden Pevaryl! Hjälp!