• xxmeyaxx

Min son är bög.. Jävla leksaksspis!

Under julen 2009 köpte jag en leksaksspis till min då 1-åriga son. Folk menade att jag inte skulle göra det, då det fanns stora risker att han kunde bli bög, ja.. homosexuell.

Exempel:
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Jag blev ju såklart lite orolig, visste inte om jag skulle klara av om han blev bög.. men jag tänkte att jag chansade. Han verkade ju gilla spisen som fanns på dagis.

Han fick sin spis.. och inte lång efteråt började han göra sådana här "tjejiga" saker. Han skrek som en tjej, lagade mat vid sin spis, vattnar blommor och spelade drama queen när han inte fick som han ville.

Nu är han 2 år.. och mitt mammahjärta är som krossat.
    Han lyssnar på Aqua, leker med spisar, dockor, gillar skor och städar här hemma. Han snor mina högklackade stövlar och älskar sin lila tröja.

Solklar bög.

Vad ska jag göra?! Och varför lyssnade jag inte på Socialstyrelsens rapporter ang. hur stor betydelse färgen har på leksaksspisar?!  (finns på s. 1)

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m39174125.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m45214630.html

« Feel the magic of Meya »
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-30 10:28
    Jag lever lite före er alla märker jag. Julen 2008, fick han sin spis. Inte 2009 ;)
  • Svar på tråden Min son är bög.. Jävla leksaksspis!
  • Ekorrfamiljen

Sorry Meyya! Du är på väg att bli värsta trendmorsan..

Ser förresten att ni diskuterat blocket vs. tradera. Jag skulle nog satsa på tradera ändå. Där har man ju budgivning och kan få riktigt bra pris, speciellt paket, som far + son till priset av en brukar gå högt!

Dessutom finns ju omdömessystemet där så om köparen drar sig ur är det bara att lägga ett fett rött negativt omdöme! (Varför ska det vara negativt med just rött förresten? Har det med homofobin i samhället att göra? )

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • qwerty66
    MiniJi skrev 2009-09-30 10:33:27 följande:
    Det kanske skiljer sig lite var i landet man bor men här är det TRENDIGT med ett homosexuellt barn! Och jag vill ju inte vara mamman som är totalt ute. Så jag har redan köpt en innebandyklubba till min ofödda dotter och hoppas på att vi får en riktig innebandyflata in i familjen! Fler tips?!
    hmmm ska du skaffa dig en trendig liten lesbisk dotter är det effektivaste en fotboll såklart...
  • Ekorrfamiljen
    qwerty66 skrev 2009-09-30 12:24:49 följande:
    hmmm ska du skaffa dig en trendig liten lesbisk dotter är det effektivaste en fotboll såklart...
    Helt klart. Helst en blå boll så att det blir extra tydligt!
  • Alemonia

Min dotter har fått en stor rosa boll med prinsessor på av min mamma. Hur tror ni det påverkar henne? (Det var delvis med hjälp av den bollen jag fick henne att inse fördelen med att gå framför att krypa.)

• Ekorrfamiljen

Hmm, bollen i sig är det ju inget fel på, men prinsessor är aldrig bra. Kan du lite diskret byta ut den mot en blå boll så har du mycket att vinna på det tror jag!

• Alemonia
    Ekorrfamiljen skrev 2009-10-01 13:09:32 följande:
    Hmm, bollen i sig är det ju inget fel på, men prinsessor är aldrig bra. Kan du lite diskret byta ut den mot en blå boll så har du mycket att vinna på det tror jag!
    Jag funderar på att köpa en boll med Bilar (dvs Blixten med vänner) det borde kanske funka? Utomhus har vi dock en basketboll så det är ju lite mera rätt.
  • Ekorrfamiljen

Jo, Blixten borde ju funka bättre.. Tyvärr är risken att det blir för mycket rött ändå.

• xxmeyaxx
    Ekorrfamiljen skrev 2009-09-30 11:38:29 följande:
    Sorry Meyya! Du är på väg att bli värsta trendmorsan..
    meeeen......
  • xxmeyaxx

försök övertala dottern om att prinsessorna är på flatläger.

• TMD

Han är 2... Lär växa ifrån det om du låter honom hållas. Min son hade sin rosaperiod med klänning och allt när han var runt 3-5år han är idag inte det minsta bög faktiskt.

Svar på tråden Min son är bög.. Jävla leksaksspis!