• buska

Min barndröm är krossad

Hej Alla likasinnade!!

Jag och min sambo har precis genomgått vår 2:dra ivf-beh,
    -med samma resultat som vid det första försöket...
    Inget av äggen blir befruktade...Trots ICSI
    Till detta hör att mina ägg är fina och min sambos spermier är bra..

Vi vet alltså inte hur vi ska gå tillväga i nuläget..
    -men ett 3.dje ivf försök blir inte aktuellt.
    vi vet inte vart felet ligger, men vår läkare tycker det ser mörkt ut för oss att få gemensamma barn....snacka om att fällas omkull....

Vi ska träffas för ett möte om några veckor, där vi ska ,som läkaren sa
    "gnugga våra huvuden ihop"

Snälla, där ute..någon som varit med om samma sak
    -vad gjorde ni?
    -hur gick det?
    -era råd?

Jag går omkring i en dimma...min barndröm är krossad!!

• Svar på tråden Min barndröm är krossad
  • anirac1

Å gud vad jag känner igen mej i det du skriver. Jag har försökt att bli gravid i 10 år och gjort 6 misslyckade IVF. När jag gjorde de 6 försöket så såg man att mina ägg är fördåliga. Paniken kom å skulle jag verkligen ALDRIG kunna bli gravid???? Men då sa vår läkare att antingen så adopterar ni ELLER tar emot ett donerat ägg. Vi valde ett donerat ägg. OCH på julafton är vår son nu beräknad till. Kanske kan ni försöka med donation??? För nu mera får man ju ta emot sperma el ägg. Dock inte både och. Ett tips bara.
    ÖNSKAR DEJ/ER ALL LYCKA!!!

• buska
    anirac1 skrev 2009-10-01 18:54:06 följande:
    Å gud vad jag känner igen mej i det du skriver. Jag har försökt att bli gravid i 10 år och gjort 6 misslyckade IVF. När jag gjorde de 6 försöket så såg man att mina ägg är fördåliga. Paniken kom å skulle jag verkligen ALDRIG kunna bli gravid???? Men då sa vår läkare att antingen så adopterar ni ELLER tar emot ett donerat ägg. Vi valde ett donerat ägg. OCH på julafton är vår son nu beräknad till. Kanske kan ni försöka med donation??? För nu mera får man ju ta emot sperma el ägg. Dock inte både och. Ett tips bara.ÖNSKAR DEJ/ER ALL LYCKA!!!
    Tack anirac!!
    Vi har pratat om donation, kruxet är ju att vi inte vet VART felet ligger, hos ägget eller spermien, förr fick man kors-berfukta, dvs tillsätta andras spermie för att se vad som häde...och på den vägen komma fram till vilket som var den felaktiga faktorn,e du med på hur jag menar!?
    -idag är korsbefruktning inte tillåtet..#typiskt#
    men, när det var lagligt så såg man att ungefär 70% fel låg hos ägget och 30% hos spermien.
    Väntetid för äggdonation där vi bor är ca 1 år...en chansning alltså!!
    Funkade erat första äd-försök? Hur länge fick ni vänta?
  • drömmaromsmått

Känner igen mig rätt mycket, har två misslyckade försök bakom oss med en befruktningsprocent på 11%.
    båda gångerna har vi fått ut 9 ägg och fått 1 befruktat.
    Ringde till kliniken på tisdagen och fick höra att de hade pratat om donation eftersom våra resultat varit för dåliga, vi ska dit nu på tisdag och diskutera saken och komma fram till hur vi ska gå tillväga.
    Blir det donation så är det med största sannolikhet spermiedonation som gäller och köerna för det ligger på 2 år.
    Känner mig helt trasig eftersom vi väntat som bara den redan, vi började försöka 2005, när jag var 18 och idag är jag 22 (fyller 23 i april).
    Sökte hjälp 2006 och min man lämnade då dåliga prover men pga min ålder var vi tvugna att försöka i tre år på egen hand och lägg till de övriga väntetiderna så är det en del =(

• buska

[

Drömmarsmått:
    Fy, va trist..Vet inte vad som är värst, att inte å tillbaka några ägg alls efter hemskt äp och hormoner eller att få tillbaka och få mf varje gång....
    Det är förstås lika jobbigt, men du förstår..
    Men, ni kan väll iallafall se lite hopp i sorgen, när ni vet att anledningen till största sanolikhet din mans spermier.,eller??
    Det är det vi tycker är så jobbigt-vi vet inte....
    Antar att ni går på SU med tanke på din bostadsort, vilken läkare har ni??

• drömmaromsmått

Vet inte om det känns så mycket av en tröst eftersom mina ägg är av nedsatt kvalitet också av vad de såg första omgången, fick byta preparat i ett försök att förbättra kvaliteten men fick ändå samma resultat.
    Ja vi går på su, tillhör det gröna teamet och har haftSnorri som mest men även Lars vilken jag tror att vi ska träffa på tisdag, Anna karin (om det är så hon heter?) plus läkaren med brytning och en till kvinnlig läkare minns inte namnen på dem.

• buska
    drömmaromsmått skrev 2009-10-01 20:14:42 följande:
    Vet inte om det känns så mycket av en tröst eftersom mina ägg är av nedsatt kvalitet också av vad de såg första omgången, fick byta preparat i ett försök att förbättra kvaliteten men fick ändå samma resultat.Ja vi går på su, tillhör det gröna teamet och har haftSnorri som mest men även Lars vilken jag tror att vi ska träffa på tisdag, Anna karin (om det är så hon heter?) plus läkaren med brytning och en till kvinnlig läkare minns inte namnen på dem.
    Ok...Ja, Lars är ju experten...Har honom oxå, gröna teamet...
    Jag ska hålla tummarna för er på tis!!
    Men skippar ni erat 3:dje ivf försök?? Och sparar det till s-donation eller??
  • drömmaromsmått

det tredje försöket blir nog donator ja, men vi får se vad de säger på tisdag, kanske de vill testa med insem eller något sådant först om vi väljer att gå på donator vägen.

• anirac1
    buska skrev 2009-10-01 19:14:36 följande:
    Tack anirac!!Vi har pratat om donation, kruxet är ju att vi inte vet VART felet ligger, hos ägget eller spermien, förr fick man kors-berfukta, dvs tillsätta andras spermie för att se vad som häde...och på den vägen komma fram till vilket som var den felaktiga faktorn,e du med på hur jag menar!?-idag är korsbefruktning inte tillåtet..#typiskt#men, när det var lagligt så såg man att ungefär 70% fel låg hos ägget och 30% hos spermien.Väntetid för äggdonation där vi bor är ca 1 år...en chansning alltså!!Funkade erat första äd-försök? Hur länge fick ni vänta?
    I maj 08 tog vi beslutet att pröva donation å sep 08 fick vi godkännt sen i dec 08 började jag förberedelserna inför donationen i jan 09. Men vår donator hoppade var helgen innan jul =( så i april 09 fick jag det donerade ägget =D Men annars är väntetiden fr 1-3 år...
  • anirac1
    anirac1 skrev 2009-10-01 23:24:50 följande:
    I maj 08 tog vi beslutet att pröva donation å sep 08 fick vi godkännt sen i dec 08 började jag förberedelserna inför donationen i jan 09. Men vår donator hoppade var helgen innan jul =( så i april 09 fick jag det donerade ägget =D Men annars är väntetiden fr 1-3 år...
    HOPPADE AV ska d stå..
  • anirac1

Glömde å tillägga att jag är gravid nu sonen är beräknad till JULAFTON =D... Jaa jag har gravhjärna halva tom ;)

Svar på tråden Min barndröm är krossad