• Izzie

Te...

Har letat över allt efter information om vilket te som är bra och dåligt men jag kan inte hitta det nånstans, och ja jag har varit inne på livsmedelsverkets sida men utan resultat. Hade varit så tacksam om det fanns nån som visste.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Te...
  • Viktoria74

Bra och dåligt för vad???

• Lady Namárië

Både svart och grönt te innehåller tein (motsvarande koffein), men det gröna innehåller mer (tror jag). Rött te (Roibos) innehåller inget tein.

• sukkubus

Oj jag har ett jättebra urklipp från någon hälsotidning... ska kolla om det går att hitta på nätet....

www.iform.se/Crosslink.jsp&a=1966
    På denna länk kan du leta vidare. Ska kolla om jag hittar mer om just de olika tesorterna.
    Vitt te ska iallafall vara på toppen.

• Izzie

Bra eller dåligt för bebisen. Hur är det med kamomil te är det okej att dricka?

Då ska man kanske satsa på rött te då.

• Miss Tattoo

grönt te hämmar upptaget av folsyra , svart te innehåller koffein inte bra , rött te går jätte bra inget koffein alls.
    Finns ört och frukt te som e koffein fria kolla hälsokost .

• Izzie

Oh vad bra tack så hemsk mycket för alla svar då vet jag vad jag kan dricka utan att få dåligt samvete.

• Snova

Jag tror absolut inte att man vehöver få dåligt samvete av att dricka te! Sedan behöver man ju inte hälla i sig mängder men en kopp te skadar inget foster! Har läst att svart te hämmar upptaget av järn för att lägga till mera negativa saker på listan.

Rött te är som sagt kanon och jag tycker att det är jättegott!

• Nettan1

Grönt är bäst
    Sen rött (helt okej)
    Och sämst är svart (men det är godast)

Svar på tråden Te...