Psyksjuk
Någon som är drabbat av en psykiskt sjuk människa?
Hur ska man bete sig för att slippa den?
Personen själv förstår inte att den har sjukdomen.
Någon som är drabbat av en psykiskt sjuk människa?
Hur ska man bete sig för att slippa den?
Personen själv förstår inte att den har sjukdomen.
Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 12:37:43 följande:
Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 13:04:01 följande:
Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 13:04:01 följande:
Ni skulle förstå om ni visste vad personen gjort i sitt liv.
Tyvär kan jag inte skriva lite av den gjort, fast jag skulle vilja!
Men mest vela jag bara höra om någon vart med om liknande och vad dom gjorde.
Och klart det är upp till mig hur jag tar det, absolut!
Men vad jag än gör kommer det något nytt ändå.
Nej har absolut inget emot andra sjuka.
Men när jagt själv drabbas av någon person som är villig att göra mycket för att "vinna", blir jag förbannad.
Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 13:15:08 följande:
Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 13:18:28 följande:
Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 13:18:28 följande:
Hejsan,
Ett jättesvårt läge. Jag är själv trakasserad av en psykopat och vet inte rikitgt hur jag ska hantera det. Jag har försökt lite olika strategier. Exempelvis total tystnad och för tillfället är det att jag svarar ibland på email för att hålla honom lugn. Han är inte i Sverige för tillfället.
Han är en som kan ringa 15 ggr per dag och lämna hotfulla meddelanden om att han ska ge mig ett minne jag aldrig glömmer etc. Eller att han ska ta reda på var min syster bor etc..
Många tänker nog anmäl honom men tyvärrr är det omöjligt då om han skulle få reda på det, då är jag lika med död.
Jag är en intelligent tjej med mkt ordnade förhållanden och trodde aldrig att jag skulle kunna hamna i en sån här situation. Har tänkt dumma tjejer som inte anmäler.. Så bespara mig från såna kommentarer. Så länge han inte gör sak i ngt så tänker jag inte anmäla honom, för tillfället är det bara psykiska trakasserier. Men det är ganska illa då jag vet hans militära bakgrund, då snackar vi inte lumpen precis..
Men som svar till dig är nog att försöka bryta kontakten så mkt du bara kan. Sen får du hoppas på att han tröttnar och skriv ner allting som händer som händer dig, så om det händer ngt så har du en dagbok på allting. Det var polisens tips och kvinnojourens tips. Deras första tips är ju dock alltid att man ska anmäla. Men det går ju inte alltid.
Kram på dig.
till när han st
Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 12:56:24 följande:
Ja det verkar omöjligt!
Som du sista skrev, skulle vela ge en rejäl käft smäll.
Men som det sägs man vinner inte mot en psykopat.
Jag tycker den här tråden verkar velig. Du TS verkar också velig. Man fattar inte alls vad du pratar om.
Du måste nog berätta vad du menar med psyksjuk (skulle ju kunna betyda allt från depression till spritt språngande galen) och vilka beteenden det rör sig om innan du vet om många andra varit med om det (varit med om VAD???).
Säkerligen är du inte ensam, säkerligen finns det många goda råd att ge och ta om du berättar VAD DET ÄR som du vill undvika.