MinNatalie skrev 2009-10-02 17:31:29 följande:
Ok, men loreals avfärgning är en sorts blekning, jag har använt den också. eftersom håret blir ljusare så är det en sorts blekning? Frisören använde en "riktig" avfärgning och den bleker ingenting utan bara löser upp färgen på översta skicktet.Vet inte ens om sån finns att köpa i vanliga butiker....Men jag förstår vad du menar, fast då är det somsagt dock ingen avfärgnig enbart utan även blekning.Detta hade
ts själv hittat på internet om avfärgning på
www.frisörska.se, det kan du läsa högre upp, inlägg nr 5.avfärgning tar endast bort de konstgjorda pigmenten i håret, de som tillsätts vi toning och färgning. De naturliga pigmenten i håret påverkas inte.Det innebär alltså att om ditt hår inte är naturligt blont, blir du inte blond vid en avfärgning heller. Undantag är om du blonderat håret innan färgning.
Ok, men då är vi inne på samma spår :) För jag pratar enbart om den avfärgning man kan köpa i affären - loreals som jag använt några gånger.
Avfärgning hos frisören har jag ingen aning om hur det funkar eller om det funkar på samma sätt som när man gör hemma. Det enda jag vet är att det kan bli väldigt dyrt och ta lång tid om man vill göra håret ljusare hos en frisör. Frisören jag går hos sa att jag skulle få sitta nästan en hel dag för att få bort allt det mörka och kunna få en ljusare hårfärg vilket som sagt skulle kosta mycket. Kändes inte värt det faktiskt!