Tandfen?
Kanske en helt onödig tråd
Men jag blev så nyfiken på hur många det är som fortfarande kör på detta med tandfen för sina ungar-jag bara ääälskade att tappa mina mjöltänder och få vakna och hitta några kronor i glaset
Kanske en helt onödig tråd
Men jag blev så nyfiken på hur många det är som fortfarande kör på detta med tandfen för sina ungar-jag bara ääälskade att tappa mina mjöltänder och få vakna och hitta några kronor i glaset
Jag kommer definitivt göra det
Gulligt jue!!!
En guldpeng dimper det ner i glaset om man lägger ner tanden innan man går till sängs. Vi provade att lägga under kudden en gång därför att en kompis tipsade om att det var mer lukrativt - jovisst, dagen därpå låg det en tjuga där!
Här kommer en som kör med tandféen, men 8:a åringen är lite skeptisk. Fast jag är liite grym oxå. För jag brukar täppa igen ventiler, stänga fönster och beordra dem att gömma tanden väl. För här ska minnsann ingen tandfé komma och komma...
Slutar alltid med att den jädra tandféen ändå hittat tanden. Och dottern försöker frenetiskt hitta bättre och bättre gömställen för varje gång... Haha, jag är en lättroad mamma...
Här kör vi också med tandfen.
Sista tanden Miccaela tappade, så la jag i pengar, men glömde ta upp tande...gissa en unge som blev glad för att få pengar i 2 dagar... fick skylla på att tandfen säkert ammade och hade lika dåligt minne som mamma
Här kommer en guldtia i vattenglaset från "tandfeen"! En gång glömde jag att lägga i pengen på kvällen, fick skylla på att tandfeen nog var på semester..*S*
Åh, tandfen, nostalgi. Hos oss var det så att man skulle lägga tanden i ett glas vatten så skulle den förvandlas till pengar. oftast fick man någon femkrona eller två, men jag minns en gång då det låg en papperstia under glaset och jag hade världens problem med hur 17 tanden tagit sig upp ur glaset, laggt sig under det och förvandlats till en papperspeng
men jag ifrågasatte aldrig hur tanden kunde förvandlas till pengar annars...hade också en påsktupp som värpte påskägg under huvudkudden varje påskafton, vet än idag inte hur "tuppen" fick dit dem utan att väcka mig. jag kommer definitivt köra på tandfeear och sånt om jag får barn någongång, det måste ju höra till de roligare sakerna man kan hitta på för sina barn.
Åh vad roligt att höra alla berättelser
Vad kul att traditionen går vidare
min son sa att tandfeen inte finns.. men att däremot jultomten finns.. för honom har man ju sett
Tandfén finns, hon fanns då jag var liten och mina äldsta barn känner igen henne också, de yngsta har inte tappat tänderna ännu.
Finns en liten smolk i bägaren jag fick en fem krona, nu mer kommer hon med en guldpeng.
Hörru tandfén om du läser detta ORÄTTVIST.