• mliten

Tandfen?

Kanske en helt onödig tråd Men jag blev så nyfiken på hur många det är som fortfarande kör på detta med tandfen för sina ungar-jag bara ääälskade att tappa mina mjöltänder och få vakna och hitta några kronor i glaset

• Svar på tråden Tandfen?
  • ojoj

Här finns oxå en tandfe!
    Hon kommer flygande och byter ut tanden mot en guldpeng.

• snartfaster

bodica: tandfen kanske vet hur deyrt det blivit att gå till tandläkaren numera?

• NoAngel

Bodica..

Tänk på inflationen..*S*

• sagogryn

Tandfen, jadå hon finns! Men sonen är inte två än så hon kommer nog inte hit på ett tag.

Min pappa gav oss påskägg också, och när jag flyttade till Uppsala, började han skicka äggpengar istället. Han kommer nog aldrig ge sig-envis påskhare från norr!!

• toll

Självklart finns tandfén fortfarande! Hon kom när jag och mina röder var små, och hon dyker fortfarande upp till mitt barn...

• Gisse the one and only

Hahaha hur snopet är det inte då man inte har en gulpeng och sonen hittar två femmor i glaset på morgonen!!

• LadyMarmalade

här kommer tandfen med

fast när jag var liten fick man minsann bara en krona och nu ska det vara guldtior

stor sa dessutom att lägger man tanden under kudden får man en tjga och om man gömmer den under mattan får man en hundring

bra sa jag...ta den till pappa

• Bea

Jag har oxå använt mig av tandfen och det var roligt vid första tanden.

Sedan har varken min dotter (10 år), hennes kusin (12år) eller tjejkompis som sovit över uppskattat det. De verkar tycka att jag är löjlig och låtit pengen ligga kvar. Kanske förväntar de sig hundringar numera?!?!?!

Men jag ska nog få mina två kommande tandtappare att uppskatta det. Skam den som ger sig. JAG ÄLSKADE ju att få dessa kronor.......

• NoAngel

Min son hade tydligen diskuterat tandfeen med sin klasskomisar häromdagen, och tydligen jobbar tandfeen lite olika i olika famijer... *S*
    Någon lade tanden under kudden och fick en tjuga, någon annan lade tanden under mattan och fick en leksak!

Undra om man har olika avtal med tandfeen? *S* Min son tyckte att vi hade ett dåligt avtal efterom han bara får en tia för tanden..

Men en hundring låter ju helt galet i mina öron.. (det ska jag inte berätta för mina barn!!) *S*

Någon som vet var detta kommer ifrån egentligen, att man får pengar för en tappad tand?

• 3 mamma

Klart att tand fen finns. Det kommer hon alltid att göra. Båda mina töser 11 och 9 har haft tandfen hos sig på natten. Har hänt att man glömt att lägga i en guld tia i glaset, under natten, men då skyller jag på att det är nog många som tappat tänder just nu.

• Else

Mina föräldrar har alltid sagt att det inte finns nån anledning till att lura barn när de är små, de kan bli jätteledsna när de kommer på att det inte stämmer. Tandfen, jultomten osv.
    Men jag känner ingen som blivit jätteledsen så jag vet inte hur jag ska göra med mina barn...

• mooogn

Sambon lägger en tia. Själv växte jag upp med mammas åsikt att det är idiotiskt att få pengar bara för att man tappat en tand så vårt ev. gemensamma barn kommer antagligen inte att få några tandpengar *s*

• Jessica24

Vi körde inte med Tandfen utan Tuppen, då jag var liten.
    Vi brukade få vars en 5-krona för varje tand vi tappade.

Kom dock på det hela då vi gått och lagt oss och mamma tassade runt ute o köket, inget ovanligt i och för sig. Men sedan går jag upp ca 15 minuter senare för att göra något och tar en tur inom köket för att kolla så tanden ligger i glaset och gissa vad jag får se?
    Jo, Tuppen hade _redan_ varit på besök.
    Sedan dess visste vi hur det hela gick till!

Självklart är det en liten tradition som vi kommer att föra vidare även till våra barn.

/Jessica24

Svar på tråden Tandfen?