Guldrosen skrev 2009-10-03 14:07:31 följande:
Jag tycker att det finns endast ett få tal små, små tatueringar som är fina.Jag tycker att det är fult med stora blaffiga tatueringar och många tatueringar.När min dotter förde på tal om att göra en liten tatuering sa jag direkt nej. (Hon var vid detta tillfälle under 18 år) Jag sa till henne att låt hellre någon gör ett smycke istället med samma symbol. Om hon sedan längre fram i livet inte vill ha detta smycket så är det ju bara att lägga undan, slänga eller ge bort. Hon skulle fundera på vad jag sagt. Nu är hon 19 år och har inte tatuerat sig (till min glädje) och har inte heller beställt något smycke.Jag har funderat lite på det här med vilka det är som tatuerar sig. Jag tror att det delvis är familjerelaterat. Är någon i ens familj (nära släktingar) tatuerade så tatuerar man sig, eller? Jag kan bara relatera till mig själv. Ingen i min familj eller nära släktingar är tatuerade. Min man är inte tatuerad. Ingen i hans familj eller nära släktingar är heller tatuerade. Våra barn är inte tatuerade heller.
Nu måste jag ju bara protestera här. Jag och min kusin är helt rena från alla typer av tatueringar eller piercingar. Våra mödrar däremot är målade på och den ena är också piercad. Så nej, jag tror faktiskt inte att det har särkilt mycket med föräldrarna att göra. Isf beror det nog mer på umgänge och eget tycke och smak!