• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • Themis

Det är uppskattningsvis 0.5% av de tatueringar jag har sett som faktiskt är väl utförda och passar sin bärare.

På stan får jag ibland lust att ringa klottersaneraren när man ser hur en del ser ut...

• Ruggugglan

Det beror på hur de ser ut och hur skickligt gjorde dem är. Jag vill jättegärna tatuera mig, men de ska göras av en skicklig tatuerare med erfarenhet.

Många av mina bekanta går till folk som "är billiga" för att de ska slippa betala. Men tatueringarna ser ut som skräp. De är fula helt enkelt.

BF 24 januari.
  • Bevabus

Jag tycker det är väldigt snyggt med tatueringar. Och jag fick ÄNNU mer respekt för personer med tatueringar efter att ha sett "Miami Ink" för där får man ju verkligen se att det finns en historia bakom varje bild. Så nu när jag ser personer med tatueringar så undrar jag vad som ligger bakom den och personer med flera stycken ser jag en hel livshistoria bakom. Tycker det är spännande
    Jag vill själv skaffa en, men bara en liten. Och det blir inget "värre" än mitt stjärntecken

• Trolli

Klart att vissa tatueringar är trashiga! Haha..
    Speciellt så kallade "trampstamps" :-P

• Bevabus

P.S Jag säger inte att ALLA tauteringar är snygga de ska vara bra gjorda. Men jag tycker inte tatueringar rent allmänt är trashigt.

• stinamaria

Trashigt eller ej, jag älskar tatueringar! Men visst finns det många som är skitfula. Min ena är iaf assnygg och passar mig perfekt

• Kan inte bli bättre än såhär

Jag tycker att det ser riktigt billigt, oavsett motiv.

• Mirelfea

Jag brukar tänka så här att om det finns en bild som jag kan tänka mig att titta på resten av mitt liv så kan jag hellre göra den så att jag kan sätta upp den på väggen eller så. Så slipper jag se den spegelvänt eller få nackspärr när jag ska försöka titta på den ;)

• Elektra82

Jag har en trollslända pa armen som jag är jättenöjd med. Sen har jag en drake pa benet som är sadär... inte ful men hade nog gjort nat annat om jag hade gjort den idag. Bada har jag haft i snart 10 ar. Var 17 resp. 18 ar när jag skaffade dem.

Klart att det kan vara trashigt med fula tatueringar, precis som fula frisyrer eller vad som helst! Hockeyfrilla t ex... Jag tycker att det är fult med tatueringar som alla skaffar plötsligt bara för att det är trendigt just nu. Som alla jävla stjärnor som folk har överallt nu! En liten stjärna pa halsen/vristen/handleden, gud vad orginellt. Eller tre stjärnor i olika storlek pa underarmen som alla killar har, haha. Pinsamt.

Det värsta jag sett var en man som skulle tatuera hela kroppen svart. Han hade redan tatueringar överallt sa det var det ända han kunde komma pa som var "värre". Ibland kan det ju ga till överdrift...

Svar på tråden Tatueringar är trashigt!