Inlägg från: LyckligtSlut |Visa alla inlägg
  • LyckligtSlut

Tatueringar är trashigt!

Har två. Struntar helt i om folk tycker att jag är trashig. På vissa sätt är jag det, om man är trashig om man t ex har ont om pengar och har haft många sexpartners i livet, som många tycker är bra måttstockar.

Mår folk bra av att tycka att jag är mindre "värd" som person för att jag två gånger i mitt liv tyckt att det var kul att tatuera mig så får de tycka det. Jag anser själv att det säger mer om dem än om mig.

• LyckligtSlut

Vill bara tillägga EN sak. Ni som tror att man kan döma folk efter om de har tatueringar eller inte. Mina tatueringar tog kanske sammanlagt 5-7 timmar att göra. Menar ni att ni dömer folk efter något de gjort 7 timmar av sitt 30-åriga liv? För så mycket betyder det för mig. Skillnaden på mig utan tatueringar och med tatueringar är högst 7 timmar på en brits och 4000 kronor fattigare.

Väldigt kul att folk tycker att 7 timmars sittande och -4000 kronor på något sätt speglar ens personlighet. Hur tänker ni då?

• LyckligtSlut
    microsoft skrev 2009-10-03 21:09:26 följande:
    Äh...lite kladd på kroppen bara. Vadå personlighet...?
    Nej precis. Fattar inte. HUR kan det spegla ens personlighet? Hur tänker folk när de resonerar så oavsett om de tycker det är fint eller inte?
  • LyckligtSlut
    Mokan skrev 2009-10-03 21:26:02 följande:
    Sa jag det? Det hjälper till att skapa sin personlighet. Precis som kläder, hår, smink, whatever.
    Skapar det personlighet? Trodde sådant hade med utseende, mode och stil att göra.
  • LyckligtSlut
    Thaleya skrev 2009-10-04 00:40:55 följande:
    et är ju knappast för att bli en intressant person, shit är det de folk tror så förstår jag att de tycker man är trashig. Tatueringar gör man för att visa att man bryr sig om någon, för att berätta en historia, för att känna att man har en sak/händelse/statement/person med sig hela tiden. Att kunna titta på sin kropp och känna jag klarade mig från att bli drogfri, eller Jag älskar min dotter, gud så jag saknar det där leende när hon är hos sin mor varannan vecka, eller Det här är för att markera att jag och mitt band släppte våran första singel. Inget av detta är kladd, det är historier och människor som vill berätta om dem elelr kanske bara påminna sig själva. Har man däremot trashiga symboler utan mening ja då hålle rjag med dig.
    Oj, är det verkligen bara jag i hela tråden som bara tatuerat mig för att det var lite kul, utan någon tanke? Ungefär som att ta på mig en snygg tröja? När folk frågar mig "Vad betyder den tatueringen" så måste jag hålla mig för skratt då jag vill säga "Ja, vad tror du? Kolla en blomma, ungefär". Allvarligt, snygga färger och jag gillar djur och blommor. Inget mer med det alls. Passar inte ens "min stil"...
  • LyckligtSlut
    Tonx skrev 2009-10-03 22:50:52 följande:
    Ja, det är trashigt och jag har tatueringar. Stora som fan, döskallar, pirater och mina barns namn. Fler ska de bli. Hur många som helst. Jag är trashig, and i love it!
    Härlig!
  • LyckligtSlut
    Thaleya skrev 2009-10-04 22:52:39 följande:
    Alltså det där beror ju på, gjorde du ett alldagligt motiv för att det var mode, så är det trashigt. Men om du gör ett motiv för att det är kul och du känner att du är en sådan person som inte kommer ångra tatueringen och du är rätt impulsiv ja då tycker jag inte att det är trashigt. Det är dock osmart att göra en tatuering bara för att man tycker den är kul hux flux om man är en sådan person som har svårt att bestämma sig och lätt ångrar sig och velar.
    Nej, det var inget särskilt mode typ tribal eller playboy-kanin. Det är en orkidé på ena skuldran och fjärilar på andra. Velat göra hela ryggen i paradisgårdstil med en massa djur och regnbågar och det vore så kul för den skulle ändå aldrig synas, bara för mig, min man och barn och det tycker jag är gulligt på något vis. Ja, och på badhuset osv.

Vet att jag sällan ångrar något alls och är inte ytlig på det sättet så att en liten förändring på kroppen spelar någon roll, så jag bryr mig helt enkelt inte.

Sedan så råkar jag faktiskt tycka att det är lite kul när folk säger att jag är trashig och jag har så mycket mer utbildning och läshuvud än dem. Det roar mig mycket och då överdriver jag ibland wt-attribut när jag är på det humöret. Har väl på det stora stil typ Kitty Jutbring. Vi är tydligen lika och umgås dessutom i samma kretsar. Den stilen är det.

Folks fördomar roar mig väldigt mycket. Det är kul att låtsas att man är dum helt enkelt. Då förväntar sig inget något.
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!