Inlägg från: microsoft |Visa alla inlägg
  • microsoft

Tatueringar är trashigt!

Tatueringat är trashiga och fula.

• microsoft
    Mokan skrev 2009-10-03 21:08:07 följande:
    Hallå där 1953! Jag tycker inte tatueringar är trashiga, vissa givetvis, men långt ifrån alla.Alla de där kinesiska symbolerna och tribal-tatueringarna känns ju jävligt opersonliga och allmänt b. Men annars tycker jag att tatueringar hjälper till att "skapa" ens personlighet och "jag".
    Äh...lite kladd på kroppen bara. Vadå personlighet...?
  • microsoft
    Mokan skrev 2009-10-03 21:11:31 följande:
    Nja, tatueringarna kan ju betyda nåt för en kanske? Man kanske har sina barns namn tatuerade eller sin kise Svante, vafan vet jag. Men lite kladd är det ju inte om det är nåt som betyder nåt för en.
    Men varför känner man att man behöver tatuera sig för att bli en intressant person?
  • microsoft
    Majsan70 skrev 2009-10-03 21:24:06 följande:
    Men varför tror du att man tatuerar sig för att bli intressant? Mååånga gaddar ju sig där det inte ens syns och då är det för egen åskådan och vetskap.Gör du själv saker bara för att verka intressant?
    Mitt inlägg var riktat mot Mokan som skrev:
    "Men annars tycker jag att tatueringar hjälper till att "skapa" ens personlighet och "jag"."
  • microsoft
    Mokan skrev 2009-10-03 21:26:02 följande:
    Sa jag det? Det hjälper till att skapa sin personlighet. Precis som kläder, hår, smink, whatever.
    Personligen tycker jag att tatueringar är fula, oavsett motiv. Jag tycker inte att det hjälper till att skapa personlighet.
  • microsoft

MysTic PrincesS skrev 2009-10-03 21:38:16 följande:

Mina tatueringar är gjorda vid/efter vissa förändringar i mitt liv. Vad andra tycker struntar jag högaktningsfullt i, de är inte gjorda för att reta eller lysa upp andras tillvaro. När jag ser andras så dyker alltid tanken upp: Vad representerar den tatueringen? Ett barn, nytt jobb, flytt, kärlek osv...
    Men varför tatuera vid viktiga händelser? Blir händelserna mindre viktiga om du inte tatuerar dig?
  • microsoft

MysTic PrincesS skrev 2009-10-03 21:48:00 följande:

De blir en symbolik för förändring. Som ett kort, ett minne, som betyder nått för mig. Jag har 3 tatueringar så gör ingen vid varje händelse heller.
    Du svarade inte på min fråga.Blir händelserna mindre viktiga om du inte tatuerar dig?
  • microsoft
    milla89 skrev 2009-10-04 21:34:15 följande:
    Jag gillar inte tatueringar alls. Nej jag backar stort när det gäller sånt. Varför måste man ha en?
    Enl. vissa här så skapar det ens "personlighet" och gör en "unik".

Själv så håller jag med dig, tycker det är fult....
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!