Inlägg från: mamita64 |Visa alla inlägg
  • mamita64

Tatueringar är trashigt!

lazycat64.blogspot.com/search%3A02%3A00-07%3A00&max-results=7

Det här är min senaste tatuering. Den täcker ett misstag jag gjorde 1990.
    Jag har haft lust att göra om den gamla i säkert 15 år nu, men inte haft råd. Att det skulle bli barnens namn har varit bestämt lika länge
    Enligt en artikel i AB i går så skriver vi barnens namn pga att kändisar gör det, bullshit enligt mej iaf.
    Jag har dessutom ett armband, med en dödskalle på ovansidan handleden och ett hjärta på undersidan.
    Båda dessa betyder något för mej, de är noga genomtänkta och efterlängtade.
    Mina barn är också tatuerade, de får sin första av mej i 18-års present om de vill det, och det har allihop velat.
    Naturligtvis finns det fula tatueringar, det är ju bara att googla på tattoo fail, så får man bevis på det.
    Men jag är nöjd med mina och planerar för nästa. Även den har en betydelse och är noga planerad. För mej tar det lång tid att spara ihop till varje tatuering så jag hinner tänka igenom mitt beslut noga

• mamita64

Annamamma 83 skrev 2009-10-03 16:26:35 följande:

Men du, vilka söta kattungar, ååå ja blir så sjuka av o se sånt där, fy skäms o lägga ut sånt tyvärr är ja dock allergisk, vilket visar sig väldigt tydligt när ja träffat på en kattunge, för vem kan låta bli o gosa med en sån underbart söt sak???
    Jag vet hur det är, jag är också allergisk.
    Har hittat mitt sätt att klara av det, men visst blir jag sjuk ibland.
  • mamita64
    Kiyoshi skrev 2009-10-03 16:45:05 följande:
    Tatueringar är för kåkfarare och tjackpundare. (Obs, snälla moderator, detta är endast en subjektiv åsikt, ej ett försök att få alla familjelivs mysmammor att gråta sig till sömns.)
    Ha, jag är ingen mysmamma.
    Ingen tjackpundare eller kåkfarare heller.
    Bara en vanlig tjej som gilla tatueringar.
    Men ...alla har rätt till sin åsikt.
    Känns lite märkligt också att alla, nästan är gaddade nu för tiden.
    minns när jag gjorde min första, då var jag nästan ensam om att vara tjej med tatuering här i kring
  • mamita64
    smoothiz skrev 2009-10-03 16:56:48 följande:
    får jag fråga var du gjorde den?? jag har själv en tatuering jag gjorde som 16 åring som jag väldigt gärna skulle täckt över, men fått besked att dom inte gör sånt av tatuerarna jag frågat runtom här i skaraborg.... den är rätt liten och sitter på axeln, enfärgad svart....så det borde väl inte va några problem egentligen kan man tycka....
    Jag bor i Tanumshede och gjorde den hos Hootchie-coo, en relativt nyetablerad tatuerare här. Men jag har även diskuterat detta med killen som gjorde mitt armband, och det var inga problem enligt honom heller.
    Tidigare hade jag en mindre ros, med stjälk och blad och mitt ex:s namn under.
  • mamita64

linas fina skrev 2009-10-03 18:19:23 följande:

Det roliga är när folk tror att de är unika med ett motiv sen har skitmånga samma grej. Namntatueriar är lika kul i morgon som leggings om ett tag.
    Om du ska jämföra så så kommer ju modet tillbaka med jämna mellanrum.
    Jag hade leggings i början av 80-talet, mitten av 90 och nu igen.
    Att skriva in barnens namn är förvisso inte unikt, men det var något som jag gärna ville ha, inte för att alla andra har det utan för att jag alltid bär med mej mina änglar då.
    Det finns massor av tatueringar som jag anser vara jättefula, men var och en är förhoppningsvis nöjd med det han/ hon har gjort. Annars så finns ju möjligheten att göra en cover up.
  • mamita64
    Burberry skrev 2009-10-03 23:27:11 följande:
    Ja, det är nog lite trashigt med tatueringar, speciellt på tjejer. Värst är tatueringar i svanken. Har själv en fjäril i nacken, kinesiska tecken på överarmen och en liten ros på vaden, och väljer oftast att dölja dem just för att jag numera tycker de ser trashiga ut.
    Och det är just därför man ska tänka igenom det man vill tatuera in mycket noga och länge, innan man springer iväg och gaddar sej.
    Chansen är större att man slipper ångra sej då.
  • mamita64

linas fina skrev 2009-10-04 14:30:43 följande:

jo jag skämtar litr. men sanningen är att när jag var yngre var det vanligt att ubga hade tattos och de som hade det var således lite speciella. Men nu är det vi utan som är speciella. Jag kan tycka det tappar sin glans när varenda kotte tatuerar sig.
    Jag kan förstå hur du menar.
    När jag gjorde min första var det väldigt ovanligt att kvinnor hade tatueringar och tanterna glodde på mej i affären när jag gick där med tre ungar och tatuering. ( verkar som det inte passade sej riktigt)
    Nu blinkar inte folk ens.
    Och det är väl på ett sätt bra.
    Jag önskar bara att folk tänker efter före, att man planerar tatueringarna ordentligt och att man absolut väntar tills man åtminstone fyllt 18. Riskerna att man ångrar sej minskar betydligt då , tror jag
  • mamita64
    Matruskan77 skrev 2009-10-04 18:22:59 följande:
    Jag tycker det är snyggt med tatueringar. skulle gärna göra en själv men är för feg och är ju 42 år och då är man kanske för gammal att göra en ,även om jag är 20 i själen
    Du är inte för gammal.
    Jag gjorde min tredje nu och jag är 45.

Hur man tar smärta är iofs individuellt, men jag tycker inte det gör så farligt ont.
    Den jag gjorde nu senast tog två timmar att göra och det var mycket skuggningar i redan behandlade fält. Det brände och sved en del på slutet när han hade varit på samma ställe länge, men bara under den tiden som nålen var i gång.
    Min förra tatuering kändes knappt alls
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!