Inlägg från: MallaMojs |Visa alla inlägg
  • MallaMojs

Sprida aska?

Undrar bara om här finns nån som är insatt i hur man får å inte får göra med askan från sin lille ängel??? Skulle så gärna vilja sprida ut askan i minneslunden på den kyrkogård där min storebror också är begraven... Vet nån om man får det å om det kostar en massa pengar å så? Tacktack /Malin

• Svar på tråden Sprida aska?
  • MallaMojs

Ok, tack... Men när du skriver minneslund, så menar du en speciell minneslund? man får välja alltså?

• MallaMojs

Oki, tack så mycket för hjälpen!

• MallaMojs

Det viktigaste för mig är att jag ska veta iaf på ett ungefär VAR han är, på vilken begravningsplats eller i vilken minnelund, inte exakt plats å så... Var inte så säker på att man fick välja det, men nu känner jag mig lugn! Lillkillen Marcus', min ängels, morbror ligger begravd där och det känns bra...att han kan hjälpa honom å vaka över honom.

Annars blir det nog ingen minnesstund...men jag känner mig trygg om jag vet att han är där...någonstans! Ska träffa kuratorn idag och prata om det...men det är ju lite skönt att vara lite förberedd! Tack så jättemycket för hjälpen!

• MallaMojs

Hej allihopa! Ville bara berätta en sak för er...en gnutta gläje i alla sorg, en sorg som jag inte är ensam om...

Var ju hos kuratorn igår...å hon sa att visst skulle vi kunna "gräva ner" min Marcus i den minneslund nära min storebror, även han hette Marcus...som dog i samma sjukdom som min lill-ängel. Han är dock begravd där med sten å allt, då han föddes och levde i sex månader. Kuratorn skulle också kolla utifall att vi kanske skulle kunna få min lillkille nedgrävd där, bredvid honom å hans sten. Jag skulle känna mig sååå lugn om han fick ligga där, alldeles intill honom! Morbror Marcus skulle vaka över sin systerson, vilket skulle vara sååå skönt! Å tänk att ha en sten å gå till, för att hälsa på de båda! *liiiite glad*

Hoppas att det går!!!

Svar på tråden Sprida aska?