Nestle välling/gröt
Jag blir inte klok på detta!
Nestle har mild havregröt (från 4 månader) och sen Godnatt mild havrevälling (6 månader)
det är SAMMA Ingredienser i dom! men varför olika ålder????
nån som kan hjälpa mig att bli klok på detta?
Jag blir inte klok på detta!
Nestle har mild havregröt (från 4 månader) och sen Godnatt mild havrevälling (6 månader)
det är SAMMA Ingredienser i dom! men varför olika ålder????
nån som kan hjälpa mig att bli klok på detta?
Kan vara så att vällingen är lite grovare,, men gröt är ju tjockare än välling så det kan ju inte vara exakt samma i de :S?
välling ses som ett "livsfarligt amningshot" och får inte rekommenderas före 6 månaders ålder. att gröt och grönsaker också skulle kunna bli mer populärt än mjölk är inte lika noga...
Antagligen för att vällingen tar så mycket plats från ersättning/amning. Bara en gissning.
vi har iaf provat att ge nestles gonattvälling utan några direkta resultat..vår son är 5mån.. inget märktes på hans mage.. han blev inte heller mättare!!!...
utan vaknar iaf efter ett x antal timmar och ska ha mat igen..
så vi kan likaväl ge ersättning som välling.. även gröt..eller burkmat..
vi trodde verkligen att han skulle hålla sig en hel natt om han bara fick lite välling som är lite "tyngre" än ersättning.. men icke..
blir samma sak ändå....
Hmmm.... nu blev jag med nyfiken! Måste fråga även om det var kanske det du syftade på när du nämnde innehåll men kan det vara näringen? Barn i olika åldrar behöver ju olika mängd näring.
Det är för att Sverige följer WHOs rekommendation om helamning i minst 6 månader. Tidigare var vällingen också rekommenderad från 4 månader. Det är alltså för att inte vällingen ska konkurera ut amningen.
Jesster, när började det då? När vi köpte välling 2003 var det också 6 månader. Fick inte med mig något helamning till 6 månaders på den tiden.
Oavsätt behövs ersättningen mer än vällingen på den tiden om man inte ammar, vällingen är ju bara gröt...
Är järnvärdet exakt detsamma? Om jag inte minns helt fel ska vällingen innehålla mer?