Inlägg från: madeleinesophie |Visa alla inlägg
  • madeleinesophie

Nestle välling/gröt

Jag blir inte klok på detta!
    Nestle har mild havregröt (från 4 månader) och sen Godnatt mild havrevälling (6 månader)
    det är SAMMA Ingredienser i dom! men varför olika ålder????
    nån som kan hjälpa mig att bli klok på detta?

• Svar på tråden Nestle välling/gröt
  • madeleinesophie
    MammaTillNeoh skrev 2009-10-03 23:32:19 följande:
    Kan vara så att vällingen är lite grovare,, men gröt är ju tjockare än välling så det kan ju inte vara exakt samma i de :S?
    det är samma, har läst på båda...jättekonstigt ju! Sen tycker jag att gröt borde va tjockar och va från 6månader, sen välling från 4 månader...konstigt detta!
  • madeleinesophie
    April09 skrev 2009-10-04 09:48:17 följande:
    Är järnvärdet exakt detsamma? Om jag inte minns helt fel ska vällingen innehålla mer?
    det kanske du har rätt i..har bara kollat ingridienserna...och lixom inte om de är samma mängd på allt...hmm..ska på ica snart ska kolla då!=)
  • madeleinesophie
    April09 skrev 2009-10-04 17:48:59 följande:
    Jag tror att det kan vara så,har bara deras välling hemma så jag kan inte jämföra. Berätta gärna
    det skiljer lite på dom, men inte mkt...vet inte riktigt vad jag ska kolla på!=)jämförde på hemsidan doms... i gröten är det tex mer järn,protein,kholydrater
    medans i vällingen är det mer fett skiljer 3gram där...

på det som det skiljer på är det bara nått enstaka gram!

nån annan som vet om man kansek kan ge lite välling i ersättningen??

tänkte ringa å fråga dom varför de är olika åldrar när dom nästan är lika!?
  • madeleinesophie
    April09 skrev 2009-10-04 09:48:17 följande:
    Är järnvärdet exakt detsamma? Om jag inte minns helt fel ska vällingen innehålla mer?
    Det är mer järn i gröten, där är det 10mg och i vällingen 7,5mg..
  • madeleinesophie
    Katarina76 skrev 2009-10-05 00:22:46 följande:
    Hur gammal är din bebis? Ersättning är mer komplett när det gäller näringens sammansättning än välling.
    jo självklart är det det!=) Hon är 3mån 1 vecka, ätit erästtning sen hon var ca 3 veckor, jag vill inte byta bort erättningen, utan göra henne mer mätt mot kväll/natten!
    hon äter verkligen mängder, de kan vara varje timma, varannan timma lite olika, men det går minst 8flaskor, per dygn!

och jag mena då inte en fukk flaska välling, utan att man kanske blandar i ersättningen litegrann
Svar på tråden Nestle välling/gröt