• PLA

Min första IVF, Gonal-F?

Hej!
    Jag är 37 år och ska göra min första IVF. Jag ska köra "långt protokoll" och nedreglera med Synarela först.
    Jag ska börja med 300 ie Gonal-F 3:e mensdagen (om ca. 2 veckor).

Låter 300 mycket? Jag har läst på om det här och tycker att de flesta jag läser om tar lägre dos. Har någon här tagit så hög dos?

Skulle bli jättetacksam om nån vill berätta om sina erfarenheter kring det här, känner mig lite stressad och nervös just nu...

• Svar på tråden Min första IVF, Gonal-F?
  • PLA

Tack för svaret. Det är kanske dumt att jämföra, man blir bara förvirrad av alla olika mediciner och doser.

Vill gärna höra från någon som har fått så hög dos Gonal-F och vad ni fått för resultat.
    Har någon erfarenhet av överstimulering?

• PLA

Tack för dina svar vädur, det känns bra att höra från någon som har gått igenom det hela!

• PLA

Jag har inte börjat spraya, ska börja 10 dagar före planerad mens så på onsdag blir det!!

Jag har varit ganska lugn hitills men just nu känns det som jag får panik!! Jag läser allt jag kan hitta och stressar upp mig allt mer.

• PLA

Min läkare sa också att risken för överstimulering var väldigt liten, och eftersom man följer utvecklingen med ultraljud och blodprover så sänker man dosen om det behövs. Han sa att genom alla sina år som IVF-läkare hade han bara sett ett fall av överstimulering! Varför kan jag inte känna mig lugn då? Just nu snurrar allt i huvudet..

Gadget: du är den första jag har hört som får högre dos, känns skönt att det inte var onormalt högt med 300. jag hoppas verkligen att dina fem ägg håller i sig och förhoppningsvis blir fler tills de ska ut! Stort lycka till till dig.

Grådis: lycka till du också! jag ska ta 2 spray synarela morgon och kväll, så något mindre än du. Ja man blir hemskt nojjig, det är skönt att ha andra i samma situation att "prata" med!

• PLA

Tack SusyQ!

Trållet: har det gått bra med Synarelan, har du mått bra? Lycka till med sprutorna!!

Svar på tråden Min första IVF, Gonal-F?