Inlägg från: Edalia |Visa alla inlägg
  • Edalia

Amningsställningar????

"Jag har min bebis huvud i handen och det gör jätteont efter ett tag. Jag får inte till armen runt om man säger" - det där förstod jag inte alls? har du ork att förklara mer ingående?

Jag sitter oftast i våran mjuka soffa och ammar, lägger barnet på armen med huvudet i armvecket och rumpan i handen,bullar upp med kuddar under armbågen som stöd . Andra handen gör jag ingenting med..

Hur menar du att du har huvudet i handen? ammar du men barnet liggande ut från din kropp istället för längs med mellangärdet? Hur stort är barnet?

Fotölj använder jag ibland, skinnfotölj med armstöd. gör likadant då.

• Edalia

Förresten, hur liggammar du? för det får nämligen jag jätte ont mitt i ryggen utav?

• Edalia

haha såg just nu att din son heter Edvin. gör min med fast med W.. och han är en vecka äldre än din.:D

Men usch nu förstår jag hur du håller.. förstår att du får ont stackare. men om han ligger i armvecket, kommer han för långt ifrån då?

• Edalia
    Keyrie skrev 2009-10-04 18:30:35 följande:
    Hehe oj vilket sammanträffande Och nästan samma vikt o längd med. Min Edvin var 52 lång och 3650 g På något sätt verkar han komma fel när jag försöker med armvecket. Vet inte hur men huvudet verkar komma för långt upp i jämförelse med bröstet. Eller har jag för korta armar? Känns som jag har jääääättelånga bröst nu i beskrivningen, hehe! Ska försöka testa hur det blir i spikrak stol Kanske har alldeles för mjuk soffa!! Annars får jag be BVC kolla detta nästa gång jag ska dit.
    haha ja världen är bra liten ibland :D.

något jag har börjat göra med Edwin nu är att jag lutar mig bekvämt bakåt i soffan och sedan har han rumpan på mina ben/magen och huvudet på underarmen medans jag håller handen mot hans höft, på så sätt så kan jag få hans huvud lägre än när han är i armvecket, kanske kan funka för dig. ska amma nu så kan testa lite o se om jag kommer på fler ideer
Svar på tråden Amningsställningar????