• Cuthalion

Stövlar för stora vader

Köp ett par stövlar som sitter bra i foten och be sedan en skomakare sy in en kil. Blir perfekt!

• Cuthalion

Haha, en bra skomakare kan få det riktigt snyggt.

Mina vader var i tonåren som två ladugårdsväggar. Perfekt när jag red, inte så bra när stövlarna skulle på. Kilen skomakaren satte in tog upp större delen av baksidan på stöveln men såg bara ut som en snygg detalj som hörde till (samma typ av skinn, samma färg och bra sytt).

• Cuthalion
    Joico skrev 2009-10-04 23:29:57 följande:
    Mina vader är ganska hårda.. och jag har aldrig tränat eller knappt rört arslet ur soffan Undra om dom är packade med fett? Haha, nåväl..Ja, det låter iofs bra. Stövlarna jag ev. har hittat isf är i syntet så det går ju inte att lästa eller töja utan det måste ju sys in någon form av resårband? Eller syr dom in skinnlapp ändå tro?Vad kan det kosta?
    Resår kan fungera. Det du kan göra är att köpa stövlarna på öppet köp (se till att butiken tillämpar det), gå till skomakaren och fråga om det är möjligt att göra något åt det och vad det skulle kosta. Säger han att det inte är någon idé så lämnar du tillbaka stövlarna och letar vidare. Liiite omständigt men det kan det ju vara värt om du har hittat ett par du verkligen gillar
Svar på tråden Stövlar för stora vader