Inlägg från: P ä r l a n |Visa alla inlägg
  • P ä r l a n

Barnaga

Nej verkligen INTE!

• P ä r l a n

Fragile Flower skrev 2009-10-06 11:14:07 följande:

Nej till aga! Barnet får inte respekt för föräldern. Det utvecklar en rädsla. Jag hörde om en tjej som smällde till sin dotter på fingrarna när hon var drygt 10 månader för att hon kladdade när hon åt. Det gjorde mig precis vansinnig! Jag fattar liksom inte vitsen med aga? Har folk inte lärt sig att man kan fixa problem genom att PRATA med barnet?
    fyy va hemskt!!

min mamma berättade igår om en kvinnoa hon är bekant med som slog sin dotter på handen för att hon hade stoppat ngt i munnen Det e ju dessutom fullt naturligt att en ettåring stoppar allt de hittar i munnen liksom!
  • P ä r l a n

höstbebis2007 - ditt argument använder många som agar sina barn! Men det är faktiskt inte samma sak som att medvetet slå ett barn

ingen säger att man inte får ta tag i barnet om det springer framför en bil/är nära att ta på en spisplatta osv, detta har aldrig diskuterats! Det som diskuteras är om man får slå i uppfostrande syfte! T.e.x. Moa leker och har sönder en vas, mamma kommer då och ger henne en dask i baken för "hon skall lära sig att man inte gör så" eller Linus har ätit 5 kakor och mamma har sagt att det räcker nu, när hans lilla hand kommer för att ta en till så klappar hon till den.

Detta är aga, och inte lagligt! Många föräldrar förstår inte heller vilka effekter det har på ett barn, de borde läsa på lite om utveckling och barnpsykologi!

• P ä r l a n
    Höstbebis2007 skrev 2009-10-06 15:57:29 följande:
    så du menar att jag slår mitt barn, det kan jag anmäla dej för... bara för att jag skriver en sak.Jag har aldrig slagit mit barn och kommer aldrig att köra det heller. Jag blev själv misshandlad som barn ganska grovt och skulle inte utsätta mitt barn för det.
    Nej jag säger att det är ett vanligt argument bland de som slår.
  • P ä r l a n

att knäppa på fingrarna ÄR att slå och ÄR AGA det är FAKTA! man behöver inte knäppa på handen man kan ta tag i handen om den e påväg att ta på en spisplatta.

• P ä r l a n
    Mammatill2tjejer skrev 2009-10-07 09:31:21 följande:
    Vem har sagt att det är aga att ta tag i handen!?????Det har jag inte läst någonstans. Jag har kanske missat det. Upplys mig gärna.
    undrar jag med, det är verkligen INTE att aga liksom! det gör varken ont eller är förnedrande.

hade någon knäppt mig på handen hade jag blivit fly förbannad! Det e så otroligt förnedande och det gör faktiskt ont! har god lust att gå till er som knäpper era barn på handen o göra samma på er varje gång ni gör ngt fel så ni får se hur det känns!
  • P ä r l a n
    Höstbebis2007 skrev 2009-10-07 12:19:37 följande:
    jag älskar min son över allt annat och det ska ni inte komma o säga att jag inte gör för det vet ni inte ett skvatt om...undrar hur ni har en diskussion med era män där hemma. tror dom skulle tröttna ganska fort... för ni är ena riktiga moraltanter hela bunten
    ja vi lyssnar till varandra och respekterar varandra, ingen skulle få för sig att slå till eller knäppa den andra allfall Vi har faktiskt aldrig höjt rösten mot varandra!
  • P ä r l a n
    emmerzon skrev 2009-10-08 21:46:17 följande:
    Men ingen har svarat på min fråga! Hur många har kommit med tomma hot för att få barnen att sluta med ett icke önskvärt beteende?
    jag skulle aldrig hota med något jag inte skulle genomföra. Tror helt o hållet på att vara konsekvent, dvs tomma hot går inte in under den kategorin.
Svar på tråden Barnaga