Inlägg från: Ruggugglan |Visa alla inlägg
  • Ruggugglan

Barnaga

Nej till aga! Barnet får inte respekt för föräldern. Det utvecklar en rädsla.

Jag hörde om en tjej som smällde till sin dotter på fingrarna när hon var drygt 10 månader för att hon kladdade när hon åt. Det gjorde mig precis vansinnig! Jag fattar liksom inte vitsen med aga? Har folk inte lärt sig att man kan fixa problem genom att PRATA med barnet?

BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Anatha skrev 2009-10-06 11:22:20 följande:
    Fragile Flower skrev 2009-10-06 11:14:07 följande: Bara prata tror jag dock inte alltid räcker. Jag tror man måste markera rätt och fel. Det kan handla om höja rösten, ställa in roliga aktiviteter m.m.
    Det håller jag med om, men det handlar ändå om att man hjälp med samtal kan lösa problem. Man ska inte behöva använda våld eller aga på ngt sätt för att tillrättavisa sitt barn.
    BF 24 januari.
  • Ruggugglan
    Meli skrev 2009-10-06 13:06:13 följande:
    Gör det verkligen det. GÅr under aga menar jag, juridiskt. Kan de som skriker kränkande saker bli socutredda likaväl som de som slår barnen? Jag är inte säker på det....
    Alla kan bli utredda av socialen. Och ja, psykisk misshandel kan också resultera i att man blir anmäld.
    BF 24 januari.
Svar på tråden Barnaga