Inlägg från: MrsAssault |Visa alla inlägg
  • MrsAssault

Barnaga

Jag svarade ja. Men det står "i vissa fall behövs det nog" som tillägg och det var egentligen det jag svarade. Jag tycker inte man ska slå sina barn, jag tycker inte man ska "knäppa dem på fingrarna" eller "daska till" dem heller i uppfostrande syfte. Jag har inga barn själv men om jag hade så tror jag inte jag skulle klara av att göra dem illa.

Min motivering kommer från en händelse i min egen barndom, jag var väl 7-8 år och jag skulle åka på läger. Fem minuter innan vi skulle åka fick jag plötsligt för mig att jag inte ville och vägrade gå. Alltså jag bara VÄGRADE och min arma mor försökte med allt, jag var ju inte asliten så det borde ha gått att resonera med mig men det gick inte. Jag vägrade, de som skulla skjutsa mig stod utanför och väntade, jag var inte ledsen eller något utan det handlade bara om trots. Tillslut blev mamma så frustrerad att hon skrek "Jävla unge!!!" och slog till mig på benet med öppen handflata, det var inte särskilt hårt och gjorde inte direkt ont men det var som att trycka på en knapp, jag sprang och hämtade min väska och gick ner till bilen direkt. Frid och fröjd.

Det här var första och enda gången något sånt hände. Min mor pratar fortfarande om det och mår dåligt över det, jag minns det också men känner inte att jag klandrar henne och har inte fått några men av det.

Svar på tråden Barnaga