Inlägg från: FamBroberg |Visa alla inlägg
  • FamBroberg

Barnaga

Höstbebis2007 skrev 2009-10-06 15:57:29 följande:
    så du menar att jag slår mitt barn, det kan jag anmäla dej för... bara för att jag skriver en sak.Jag har aldrig slagit mit barn och kommer aldrig att köra det heller. Jag blev själv misshandlad som barn ganska grovt och skulle inte utsätta mitt barn för det.
    Jag har haft en bekant vars sambo ryckte i bebisluggen eller i hårstråna längst bak i nacken när hon gjorde något dumt. Hon ansåg, precis som många i denna tråd t.ex. Höstbebis2007, att det inte var så farligt. Själv kan jag ju påpeka att jag hade nitat den som drog mig i håret, men om jag varit två hade jag inte haft den möjligheten.

Hur vore det att inte knäppa din son på handen utan istället lyfta upp och förklara? Har man väl börjat ta till fysiska metoder så.. Och ja, absolut, du kan och får anmäla mig för detta, eftersom jag anser att det är barnaga.

Jag anser också att jag har varit och gått balansgång på den tunna tråden när sonen var runt året och bet mig i kinden hårt utav bara helvete. När han väl släppte så "kastade" jag ner honom i sängen (vi satt redan i sängen så jag kastade ner honom från mitt knä ner på kudden). Kan säg att jag grät i timmar efter det, även om han hade glömt det.

Jag kan förstå att man blir rädd och gör något drastiskt. T.ex. förstå gången din son pillar i eluttaget, det första du tänker på är kanske att få bort handen. Men att göra det upprepande gånger, det är i mina ögon aga.

Så ja, i mina ögon misshandlar du ditt barn.
    Jag håller inte med dig, men det beror nog mer på dig än på mig
  • FamBroberg
    Höstbebis2007 skrev 2009-10-07 12:18:10 följande:
    men herregud tror ni jag är helt från vettet eller?. skulle han ha fått ont skulle han väll ha börjat grina, eller hur?????
    Fråga 1: Om jag svarar uppriktigt, blir jag anmäld då? Men skit samma, jag det tror jag.

Fråga 2: Nej det är inte säkert. Min son bröt tummen, och efter ett par dagar när vi var tillbaka på sjukhuset så vände och vred läkaren på hans tumme, och fällde exakt den kommentaren. Han gråter ju inte så det gör inte så ont...

Klart som fan det gör on tom någon vrider omkring på ens tumme två dagar efter att man brutit den. Men han grät inte, så...
  • FamBroberg
    emmerzon skrev 2009-10-08 15:36:50 följande:
    Jo, men man märker ju rätt snabbt på sitt barn om det man gjorde, gjorde ont... Jag kan säga med handen på hjärtat, min dotter har INTE fått ont nån av (3-4 ggr) som jag har "knäppt" (löst) henne på handen...Vad synd att läkaren ansåg det, han skulle ha kollat lite annat! T.ex kroppsspråk, ansiktsmimik m.m. Hoppas det gick bra för sonen iaf!
    Jo då, idag fungerar tummen precis som den ska! :) Han var så stolt över sitt gips så!
Svar på tråden Barnaga