Miss Lau skrev 2009-10-07 17:47:48 följande:
Om det är ett påhopp att ifrågasätta varför andra agar sina barn, ja då tänker jag fortsätta "hoppa på". Däremot är jag inte speciellt känslig själv så ni "knäppar-mammor" får gärna fortsätta kalla mig "perfekt", moraltant eller säga att jag inte förstår hur verkligheten fungerar. För tack vare en bra uppfostran utan kränkande behandlingar har jag nog med självkänlsa för att kunna ta sånt för vad det är.
Du kan anse att jag kränker mitt barn. Men du har inte sett hur jag har gjort detta eller handskats med situationen i övrigt. Det är otroligt svårt att förklara men ska ge dte ett försök, igen!
Barnet leker med eluttag, jag säger "nejnej", barnet skrattar och fortsätter. Jag lyfter undan barnet, säger "nejnej", lockar pockar. Men hon springer fram dit hela tiden. Efter många timmar har hon fått en liten "knäpp" på handen samtidigt som jag säger "nejnej", tar upp henne (igen) och förklarar varför.
Än en gång, detta har hänt kanske 3-4 ggr.
Och du kan inte annat säga än att jag och höstbebis2007 har blivit rätt hårt ansatta på grund av att vi är ärliga men att folk läser in vad dom vill?
Vissa har tom ankalgat oss för att slå våra barn! Jag säger inte att det är du! Och det känns rätt tråkigt att man ska anses som "dum i huvudet", korkad, dåligt omdöme, att man inte kan uppfostra bra m.m att ett stort gäng! Och vissa är inte så snälla i orden. Alla gör vi olika, vi är inte mer än människor och framför allt! Alla Barn är olika! Min dotter tycker dte är kul med ord som "nejnej", ajabaja, lyfta bort, distrahera...
Så, JA. Jag har tyvärr ansett mig vara tvungen att "knäppa" henne på fingrarna för att inte få en stekt dotter. Och jo, vi har barnsäkrade eluttag, men dom är ju bara såå roliga att leka med!