aupair USA
Jag har varit aupair i USA från mars 08 - mars 09. Det finns ju några olika agenturer att välja mellan, själv valde jag Cultural care. Har hört många klagomål om dom men jag har varit jättenöjd med dom, även mina vänner jag fick i USA som åkte med dom har varit nöjd.
Nått som är viktigt tycker jag är att verkligen tänka igenom vad för typ av familj man vill bo hos, hur många barn, hur gamla dom ska vara. Vart i USA man vill bo. Det är bättre att fundera ut det innan så man verkligen kan få den rätta familjen och inte ta första bästa bara för att man vill komma iväg på en gång. Jag kom till en jättebra familj, dock var det nummer två jag pratade med men dom kändes rätt.
Ofta kan man specificera sig vart man vill bo, och många väljer typ Kalifornien men jag tycker att det är bättre att vara öppen för allt, själv var jag egetnligen inte så sugen på New York området men jag hamnade i New Jersey 30 min utanför NYC och jag trivdes jättebra.
Är det några andra speciella frågor? Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta haha, men det är bara att fråga.