• Missimo84

Använder du underställ till ditt/dina barn?

Jag har hört många prata om underställ till barn nu när det börjar bli kallare.
    Men jag är lite nyfiken på hur många som faktiskt gör det.
    Ni som använder underställ, kanske ni har något bra tips hur man gör på dagis, t.ex. hur många ställ man bör köpa e.t.c.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du underställ till ditt/dina barn?
  • frk Carlsson

Vi använder merinounderställ på vintern till bägge tjejerna. Dom får ta på sig dem direkt på morgonen helt enkelt och ha dem som kläder och såsa runt i inne på förskolan. Behövs det så får personalen sätta på byxa och tröja över från deras extrakläder som vi lämnat.

Vi har inte börjat använda dem än utan det blir när vintern kommit och det blir riktigt kallt och man vet att de är ute flera timmar/dag i snön.

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • frk Carlsson

vi köper bara ett ställ/barn. de är svindyra.

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • Missimo84
    frk Carlsson skrev 2009-10-05 15:13:54 följande:
    vi köper bara ett ställ/barn. de är svindyra.
    Jo, men om man har dem på dagis som kläder så måste man väl typ ha en sisär 7 st minst?
  • bambigirl

Nej. De har vanliga kläder på sig och sen overaller/fleecestäl/galonisar ovanpå.

• Licens To Kiss

Vad tusan är underställ?

Dottern har sen hon var liten haft fleccebyxor och flecce jacka ovanpå byxor och tröja med tjockare jacka över.

Vecka 24, med sonen. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • La Lola

Nä, det har vi aldrig haft behov av.

Bor i jämtland.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Stårschan

Ja, men de används bara när vi är i fjällen och ska vara ute i snön hela dagen, och kan se ut som hej-kom-och-hjälp-mig under skidstället. Hemma i stan har de sina vanliga innekläder under overallen.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • ebben

ja,satte jag -men som underställ har jag långkalsonger1 inget speciellt underställ.
    kallingar + t shirt duger bra! mo sen vanliga kläder på det.o sen fleecedress om det är kallt+overall...

• yodi

vi använder underställ, fast än behövs det inte.
    vi har tre par (dom går tre dagar i veckan) två par att byta mellan när det behövs tvättas och ett extra på dagis.

i bland har dom vanliga kläder ovanpå, i bland går dom i bara understället det beror på väder och värme, dom går på ute dagis så det är inte så ofta ytter kläderna åker av.

• Manchester

Vi har haft en del underställ i ullfrotté. Ibland från PoP, men sedan hittade jag även på Coop för en billig peng. När de används på dagis och barnen leker i dem inomhus är det ju bra om de inte är för dyra, utan att man kan ha några stycken. Vi har dock mest använt långkalsongerna. Det är sällan så kallt där vi bor att man behöver undertröjan. Förra vintern var så varm att vi knappt använde underställ alls, så i år chansar jag på att inte köpa något, eller möjligen bara den billiga modellen av långkalsonger.

Svar på tråden Använder du underställ till ditt/dina barn?