• Eisa

Förbinda vantar med varann via en garntråd

Dagispersonalen ba "Det ääär ju så bra när vantarna sitter ihop" när jag hade köpt vantar till sonen som inte sitter ihop.

Sen sa de "men det går ju bra annars också..."

Men jag såg i deras blickar att det inte alls gick bra annars, så nu har jag köpt en fucking nål och ett fucking garnnystan.

Hur gör man?

/Har inte sytt sedan syslöjden 1994 typ

• Svar på tråden Förbinda vantar med varann via en garntråd
  • Eisa

Vantarna är stickade.

La Lola, jag har inte hunnit ner på stan för att köpa sånt och jag vill ha vantarna förbundna med varann tills imorgon, därav denna primitiva metod.
    Ja det är för att han tar av sig dem. Och jag hade förbundna vantar en gång förr och då var de lyriska och ba "de är sååå bra "

• Eisa
    Tygtiiger skrev 2009-10-05 18:45:22 följande:
    Skaffa vanthängslen istället. En garnända vante till vante kan ett påhittigt barn strypa sig i. Och upplys dagispersonalen om det, så slipper du sy
    Hänvisar till inlägg 3.
  • Eisa
    Kya skrev 2009-10-05 18:48:13 följande:
    jag dissar trådförbundna vantar, de hänger bara och slänger ändå.jag har köpt rejäla tumvantar, som räcker ända upp till armbågarna och är gjord i galon. de kan han aldrig slita av sig!
    ja det är smart, men jag hittade inga när jag letade, får köpa såna sen kanske

tack för alla svar

men angående strypas till döds av garntråd, hur stor är risken för det när personalen trätt igenom tråden bakom barnets rygg och ut i armarna på jackan?

Min inutition som är ganska välutvecklad säger mig att min sons liv inte kommer nå sitt slut via garntråd mot strupe. Men ändå.
Svar på tråden Förbinda vantar med varann via en garntråd