• MammaTillDomFinaste

Miniderm??

Hej!
    vilka här har använt apotekets Miniderm på sina barn? sitter och kikar på deras hemsida, ska gå in till dom i morgon. Vi tvättar munnen under kranen på våran dotter efter marje mål mat och jag är dessutom utomhus mycket, idag har vi varit ute totalt över 5 timmar tex. Dottern är 8 månader och nu är hennes kinder alldels illröda (inte bara de vanliga röda som de blir av sval luft) och lite torra.

Hon har även flera välsdigt torra fläckar på både benen och armarna, någon som haft samma sak? Tänkte gå på BVC på torsdag för då har dom drop in, eller onsdag morgon, och be dom kolla så man är säker på att de bara är torra fläckar och inte nå utslag, men de känns som bara torra fläckar, hon har på båda benen, armarna och bakom öronen. Någon som haft samma?

Och har ni använt miniderm?

• Svar på tråden Miniderm??
  • Eisa

Har haft samma och Miniderm är en tunn salva och funkar inte. Locobase funkar.

• Aasa

Satt och funderade på vad den som vi har använt hette. Tack Eisa, det är samma som vi använt. Funkar jättebra!

• goabarn77

Min tjej var väldigt torr förra vintern och hon blev fin med Miniderm.

• TvåTrollungar

vi smörjer locobase och ceridal :) har inte provat miniderm men jag vet att den finns och att många använder den och tycker den är bra, sen har jag hört att den inte blir lika kletig som de andra!! skall du bara smörja ansiktet skulle jag råda till ceridal (de smörjer vi med i lillans ansikte) locobase är lite kladdigare än ceridal och de smörjer vi övriga kroppen med!! men som jag tipsade tidigare så kanske du bara behöver vasselin eller idomin?? har du provat att smörja med något överhuvud taget?

• SFHelen

använder miniderm på min son o den funkar jätte bra.

får de på recept så de blir billigare, vi ur ut en stor pumpflaska då.

• Mitsuko

Jag tycker allt blir värre av dessa jäkla salvor...de innehåller så mycket skit faktiskt. när jag använder det resulterar det alltid i att hon får en massa andra utslag mm mm.

Jag har nu på senaste tiden kört med en salva som heter creme A. köpt i hälskostaffär....ingen parfym, inga konstigheter...och hon rä jättefin i huden nu!

• MammaTillDomFinaste

vad är locobase och ceridal för nåt då? också från apoteket??

nej, jag har hittills bara smöjt med vanlig hudkräm i 2 dagar, eftersom jag inte riktigt vet vad det är så vet jag inte vad jag ska använda. kan testa och kleta på lite vanlig idominsalva nu när hon får nattvälling innan jag lägger mej!

• Eisa
    MammaTillDomFinaste skrev 2009-10-05 22:19:57 följande:
    vad är locobase och ceridal för nåt då? också från apoteket??nej, jag har hittills bara smöjt med vanlig hudkräm i 2 dagar, eftersom jag inte riktigt vet vad det är så vet jag inte vad jag ska använda. kan testa och kleta på lite vanlig idominsalva nu när hon får nattvälling innan jag lägger mej!
    Locobase är från Apoteket i alla fall.

När min son blev sådär illröd om kinderna smorde jag faktiskt med en kräm som innehöll lite kortison också, minns inte vad den heter men det finns på Apoteket.

Då försvann utslagen på ett par dagar bara.

När han blev sådär jätteröd så hjälpte bara kortison, sen kunde man förebygga med vanliga salvor så att det inte gick så långt igen.
  • heidi021

Min son bruakr få torra fläckar på kinderna och pannan.. Vi har använt Miniderm nu ett tag och det funkar super bra tycker jag! :)

• Nayi

Det finns en bra salva som heter Mildison, som innehåller kortison, vi har använt miniderm till ansiktet på vår dotter, och även zink salva från Weleda som dom på BVC har sagt att vi ska använda eftersom den är rätt fet... och så har vi använt body cream från Weleda men inget av dom har fungerat så bra.
    Men sen bytte vi till Mildison från Apoteket och det blev bra på en gång... den kan jag rekommendera! =)

Svar på tråden Miniderm??