Dålig relation efter andra barnet. Vad gör man?
du har redan fått en massa bra råd, men jag skriver några rader ändå.
vi har två barn varav en är tre och en är 1. Minstingens första år var inte så kul, ingen sov, dottern grinig och mammig hela tiden, storebror bara var arg och slogs och trotsig hela tiden, jag var trött, trött, trött och irriterad och grinig och pappa jättetrött och arg (se mönstret från föräldrar till barn by the way
Som sagt, vi bråkade jämt eller så var vi tysta i flera dagar...
Vi har kört parterapi nu 8 ggr, blivit medvetna om vårt beteende mönster. Kommit underfund med en massa saker. OCH...
Tro det eller ej, efter minstingens första år nu är avklarat så kan jag plötsligt känna att vi är mer i balans än innan.
Och för oss är det också mycket relaterat till att ungarna sover så mycket bättre=glada och pigga föräldrar.
Jäklar vad det sliter på en när man är uppe och nattvandrar, mer än vad man tror... Inte så enkelt såklart, men det underättar verkligen att få sova gott när man har två små barn. Försök göra vad ni kan för att få göra det, skaffa barnvakter, ge varann sovmorgnar, turas om att sova sova sova och få egen tid...
Själv hatar jag t e x att träna, men jag får numera mina kickar av att åka själv till köpcentrum och shoppa bort ett par timmar...Hitta nåt som ger energi.
Och ungarna har blivit gladare också, kanske också för att mamma och pappa är piggare och gladare...Man märker att allt hänger ihop verkligen...