nikki2006 skrev 2009-10-08 09:02:42 följande:
Jag blir glad och utsövd och får massor gjort hemma såsom städning och matlagning varje dag som jag inte orkar när jag jobbar
utsövd??? Du menar väl lite störe barn då väl?

Pyttisarna är så krångliga... nu när Damien är 2 år njuter vi mer än någonsin av honom, han har haft härliga "åldrar" innan med, men han kan kommunicera med tal, leker mer med sig själv och vi får tid till annat. Han kan hjälpa til bätre utan katastrof med.

Gillar at hjälpa till med ALLT, det är lite jobbigt men mysigt samtidigt....
Sen är det så att vi aldrig haft hjälp eller fått avlastning/barnvakt. Det sliter hårt på oss båda at vi aldrig får en stund för oss själva. Så vi brukar dröma om när våra barn är störe och vi kan ta promenader t ex utan at de följer med... det dröjer väl bara en sådär 7 år till el så.

Kanske ställer våra familjer upp bättre med lite större barn, fast det ska kännas bra med, Damien känner sin farfar som gärna fikar hos oss men min mamma bor 15 mil bort och man kan tro det är 150 mil...
Uppriktigt sagt är vi oroliga inför förlossningen, farfar vill inte träna "sova över" och D har aldrig varit borta från oss så. Vi är därför rätt inställda på att maken måste vara mkt med Damien så fort förlossningen är över och jag vara ensam, även om det blir kejsarnsitt igen.

min mor reser bort på vår BF.