Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Busbellan skrev 2009-10-07 12:52:10 följande:
    Jag tror det, jag går efter min omröstning Blir nog svarta starsklänningen och turkosa leggings. Hon kommer i alla fall matcha storasysters skolkort eftersom hon har svart starsklänning på sig
    ja 4 och 5 är kanonfina. Jag har röstat.

Hej tjejer, skrev i fel tråd imorse och blev lite förvånad när jag gick in nu och fortfarande var den som skrev sist, haha!

kikar bara in en snabbis på jobbet, ser fram emot semester tors-fre, jag ska ligg apå soffan och äta chokladpraliner.
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Busbellan skrev 2009-10-07 13:43:49 följande:
    Åh, låter som en underbar avslutning på veckan
    ja underbar!
    Everlonn skrev 2009-10-07 13:47:10 följande:
    Fyndade på T idag, jag är verkligen jättedålig på att spara Men denna kunde jag ju inte låta bli:www.tradera.com/Molo-kanintroja-stl-98-auktio...Hoppas hoppas den är fin nu oxå!!!! Har haft sån otur med mina köp på T på sistone 3 av 4 köp har varit fläckiga
    usch, tur för mig att jag bara köper nytt, har sällan problem då. Håller tummarna för att den är fin!
  • Damien och Adrian

vem ger 500 kr för något man köper i butik för mindre?

Hej tjejer! Vad köper ni idag då?

Maken o jag firar vår första dejt idag, alltså datumet för första dejten. Vi ska mysa lite ikväll o äta gott i helgen.

Bebis ligger fortfarande i säte fastän jag har talat med honom om att vända sig. Ha trotsar redan sin mor!

Idag fick jag finfinaste Molokläderna til bebben, ska lägga in i BT imorgon, har samlat på mig.

• Damien och Adrian
    Jes sica skrev 2009-10-08 08:43:39 följande:
    Hej tjejer! Pissdag!!!!Fotografering idag på dagis och Kevin har utslag i hela ansiktet så det var ju bara å vara hemma.
    oj vad tråkigt! Gå till en egen fotograf sen så får du fina bilder iaf!
  • Damien och Adrian

Hej förresten!

Har nu semester - ska liga på soffan o äta chokladpraliner, fast det blir nog mest datorn idag!

Har också tagit tag i babykläderna, packat upp de minsta storlekarna och ställt i hyllor, babyrummet är snart klart också. Bebis ska ju sova med oss i vårtt rum, men gott att ha eget rum för prylar, kläder osv.

• Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 08:47:10 följande:
    Hej!Synd på fotograferingen Det där med pissdag kan jag hålla med om- jag grät av avundsjuka när maken skulle till jobbet kl 6 imorse Han fattade ingenting
    det förstår jag- sån var jag när jag var hemma med Damien. Jag hoppas det ska gå bättre nu och planerar bara heltid hemma 3 månader, sedan vill jag jobba lite iaf...
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 08:24:40 följande:
    Men scccchhhyyy- jag ska ju vända på det hela...sälja istället för shoppa
    har lillan växt ur de små storlekarna nu?

ska åka till mediamarkt idag tror jag, mitt tangentbord funkar skitdåligt trots nya batterier, vissa ggr kan man inte skriva text, vissa funkitoner/knappar saknas el vil inte funka ens när jag köpte det för 3 mån sen. Kostade 800 kr....
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 08:52:51 följande:
    Gott med semester..Jag önskar man kunde ta semester från hem och familj utan att få dåligt samvete-min sömnbrist börjar ta ut sin rätt nu tror jag Och jag gissar att du fyller många hyllor med enbart de små storlekarna
    Japp det gör jag! Han har alldeles för många byxor i 62 och 68 t ex, det är enorma högar... haha! Har bara tvättat det som ska med till BB, vil inte tvätta sånt som kanske får säljas innna det används... hur funkar det för dig som har så mkt?

Jag försöker hjälpa jobbet med semester - behöver vila nu före förlossningen, orkar inte heltid längre, så jag tar semester 1-2 dgr per vecka månaden ut. jag kan inte gå ner i tid, ingen kan ta mitt jobb i dagsläget - jag är lärare. Planerad frånvaro är bättre, då kan man ge dem eget arbete.

Förstår att du behöver vila - sömnbrist har du väl i ett par månader till?
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-08 08:58:08 följande:
    Jag är precis tvärtom, hade kunnat vara hemma jämt Alakar att vara hemma fru
    vi är så olika! Jag klättrar på väggarna och blir understimulerad och deprimerad.
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:02:42 följande:
    Jag blir glad och utsövd och får massor gjort hemma såsom städning och matlagning varje dag som jag inte orkar när jag jobbar
    utsövd??? Du menar väl lite störe barn då väl? Pyttisarna är så krångliga... nu när Damien är 2 år njuter vi mer än någonsin av honom, han har haft härliga "åldrar" innan med, men han kan kommunicera med tal, leker mer med sig själv och vi får tid till annat. Han kan hjälpa til bätre utan katastrof med. Gillar at hjälpa till med ALLT, det är lite jobbigt men mysigt samtidigt....

Sen är det så att vi aldrig haft hjälp eller fått avlastning/barnvakt. Det sliter hårt på oss båda at vi aldrig får en stund för oss själva. Så vi brukar dröma om när våra barn är störe och vi kan ta promenader t ex utan at de följer med... det dröjer väl bara en sådär 7 år till el så. {#lang_emotions_dreamer} Kanske ställer våra familjer upp bättre med lite större barn, fast det ska kännas bra med, Damien känner sin farfar som gärna fikar hos oss men min mamma bor 15 mil bort och man kan tro det är 150 mil...

Uppriktigt sagt är vi oroliga inför förlossningen, farfar vill inte träna "sova över" och D har aldrig varit borta från oss så. Vi är därför rätt inställda på att maken måste vara mkt med Damien så fort förlossningen är över och jag vara ensam, även om det blir kejsarnsitt igen. min mor reser bort på vår BF. {#lang_emotions_yell}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15