Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Incommunicado skrev 2009-10-08 09:57:52 följande:
    så såg jag ut i månad 6. Bebis ligger också i säte. Blir kanske snitt igen, Damien var det akut snitt med. Kuriosa: Jag föddes med akutsnitt själv = trend???
    jag ska se om jag har någon bild, någonstans bordet ju finnas... *letar lite*
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-10-08 09:59:05 följande:
    jag ska se om jag har någon bild, någonstans bordet ju finnas... *letar lite*
    hittade bara ett par mån gamla bilder. Försökte ta bild men jag hamnar för nära kameran, får be maken sen.
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:03:45 följande:
    Lyllos dig! Då antar jag att det knappt syntes att du varit gravid strax efteråt hellerJag har varit stor båda ggr och det tog lång tid att komma tillbaka sist så nu fasar jag för att behöva träna på allvar
    jag har däremot inte gått up så mkt i vikt, min mage är enorm, som en ballong men än är det 11-12 kg, tack o lov. Jag hade väl mkt eget at ta av...
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:03:45 följande:
    Lyllos dig! Då antar jag att det knappt syntes att du varit gravid strax efteråt hellerJag har varit stor båda ggr och det tog lång tid att komma tillbaka sist så nu fasar jag för att behöva träna på allvar
    men ska du träna redan? Ge din kropp o dig själv tid, du hinner träna om några månader. Ta långa promenader om du orkar, bästa motionen! Låt kroppen få 9 mån på sig att återställa sig i lagom takt, träna inte hårt iaf, det är lite för mkt fixering vid sånt idag.

Duntoffla skrev 2009-10-08 10:10:41 följande:
    SAmma här Jag förstår det. Ammar du "heltid"?  Jag gillade aldrig att amma men härdade ut så länge Noel var intresserad men drog mig inte för att sluta så snart det bara gick Inte alls så mysigt som alla pratar om. Sen att försöka underhålla 2 kan jag tänka mig är svårare. Jag lyckades aldrig bara vara hemma utan att hålla på att plocka hela tiden.
    jag var likadan, plockade jämt.... nu när D är 2 år har det svängt, det funkar mkt bätre nu när man är hemma. Får se sen när man har 2...
  • Damien och Adrian

handlas det något idag? Jag har ju köpstop så jag försöker att inte snegla på webben för mkt. Längtar till de stora reorna, 40-50% vill jag ha, då vill jag ha massor med molosar.

• Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-10-08 10:15:57 följande:
    på tal om magar här är jag i 6e månaden med lillebror jag hade en stoooor mage
    fin mage din med!

Jga tycker stora magar är fint, men inte min jättemage, den är sååå tung, knäna och fötterna börjar ge sig ordentligt, går i fula foppatofflor (hatar såna)  - det är det enda jag kan få på mig typ. Hela magen är randig hela vägen up - den fixade inte ballongefekten så det är ju urtjusigt.

Jag gick första gångne upp 17 kg med Damien, jag  gick sen inte ner mkt alls efter det så jag ligger verkligen illa till efter det här - måste träna hårt för att gå ner (jag ska dock lyda mitt eget råd om att ta det lugnt ibörjan). Jag var vältränad träningsnarkoman när jag mötte maken, nu är jag en fet soffpotatis, inte alls min stil! Maken är ju super o bryr sig inte, han tycker at jag är vacker oavsett, men önskade att jag ville hänga med ut o gå iaf, nu orkar jag inte det - inte förrän bebben är född. *klaga*
  • Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-10-08 10:22:17 följande:
    tack åhh din mage är med fiin en typisk flickmage min mage med lillebror stog rakt ut som en basket boll vecka 35ca
    så ser min ut haha! Härligt!
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:20:35 följande:
    Åhh vad fin kula Här är min mage 4 timmar innan Lova kom
    fiiin mage!
    SmillaMilla skrev 2009-10-08 10:22:57 följande:
    Wow vilka magar ni har haft! Så avis!Min var ju typ bara hälften så stor. Och då vägde ju Svea ändå 4050. Min bm kunde inte förstå vart bebisen legat.
    Tänk så olika det kan vara! O jag önskar mig en sån mage nu....
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:23:50 följande:
    Nej jag har inte bråttom men efter att ha jobbat som träningsinstruktör i flera år så vet jag att kroppen mår bra av att iaf starta lite mjukt Jag klarade mig nääästan från bristningar två graviditeter men så gick det rysligt fort i slutet under Lovas förlossning så där fick jag ett litet kärleksbevis
    Vad tränade du? gym? Ja träna bör man men en del hårdtränar direkt och ska bli smala modeller på stört.

Jag ser att din mage är fin, min är randig och med alla möjliga mönster, hela magen har spruckigt dena gång. Tur man har en blind make. hans ögon lyser när han ser mig oavset vilket, det är underbart!
  • Damien och Adrian
    Everlonn skrev 2009-10-08 10:32:53 följande:
     Maken min är oxå så där härligt blind Man har ju randig mage och sned och ärrad ha ha ha Men han ser kärlek
    underbart!
  • Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2009-10-08 10:27:54 följande:
    VIlka härliga magar! Man blir lite sugen på en sån Incommunicado- GIck också upp 17 pannor. Började på 73 kg. De tappade jag rätt snabbt + några kilon till. Men de sista kg har jag gått upp igen. Har sagt till mig själv att jag måste ner på 68 innan en ev andra graviditet. Vill verkligen inte upp över 90
    kom tillbaka när du passerat 100, det har jag gjort nu med nr 2! Jag längtar efter min tränade kropp!!!

Jag hade det jobbigt med Damien första året, aldrig hade vi barnvakt, han tog inte nappflaska som liten så jag kunde inte träna el komma iväg. sen vänjer man sig vid att inte göra mkt.... jag hann inte gå ner innan jag blev gravid igen, det gick fortare än vi tänkt. Förstår dig med vikten.

fråga:

Jag funderar på att införa napp o flaska tidigt för bebis nu så jag slipper bli bunden, men vill gärna amma också förstås. Kan man träna båda tidigt tro? på BB eler ska man vänta? Med D väntade vi för länge, de rekommenderade 2 månaderna, sedan var han fast vid bröstet...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15