Inlägg från: högbergarna |Visa alla inlägg
  • högbergarna

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Hej hej! Läser eran tråd varje dag... skriver dock sällan! Tycker ni har sådan mysig o trevlig stämmning här inne! :) Plus att man får tips om kläder! Innan visste jag inget om danska kläder för barn.. Tyckte inte ens de va snygga! Kan ni tänka er??!
    Hehe.. Men nu e jag totalt såld! Har nu span efter en ESL-tröja i randigt turkos, blått å grönt i stl 98... men de verkar vara slut överallt!? Har gått igenom hela listan av shoppinglänkarna i tråden! Å så e jag grymt kär i småfolk men de tröjor jag gillar är även de slut i stl 98! Typiskt! Är sent ute som vanligt! Har sett shoppingen från de som va på småfolksalg. Vilken dröm!!! Fintfint!!!

• högbergarna
    lillronya skrev 2009-10-09 12:28:57 följande:
    Hej!Vad kul att du skriver lite idag då. Fortsätt med det, vetja. Det är så trist när man inser att man varit för sen på det och kläderna man vill ha är slut.Glöm inte att hålla span på tradera. Där tycker jag ofta man kan få tag i det man missat.
    Ja det va väl dags att skriva lite nu! :) Man vill ju inte tränga sig på hur som helst heller! ;)
    Jag spanar på tradera... har dock en viss tendens att lägga saker i minneskorgen o sedan glömma att gå in när det är dags.. PLus att jag inte kan gå in på tradera på jobbet eftersom sidan är spärrad. Nåja. Någon gång ska jag ha tur!
  • högbergarna
    Incommunicado skrev 2009-10-09 13:08:54 följande:
    tråden växer ju hela tiden och de som en gång var nya är nu gamla rävar.
    Hehe :) Ja det e ju en väldigt trevlig tråd så det e inte så konstigt att den växer! :)

Försöker mig på danska sidor men min danska e inte bra. Förstår knappt vad det står! Hittar ändå inte någon randig ESL! Får fortsätta leta en annan gång.. Nu ska jag strax bege mig till jobbet!

Ha en trevlig fredagkväll!
  • högbergarna
    lillronya skrev 2009-10-10 19:23:37 följande:
    Sitter här och har värsta 80talsnojjan. Radio rix spelar tokbra musik och nostalgin flödar här.
    Härligt!! Älskar gamla 80-tals låtar! :)

Hej hej!! {#lang_emotions_smile}

Blä tuff o hemsk o tråkig dag på jobbet idag!! Jobbar 7-15 imorgon med på detta skitställe sedan är det åter till min huvudsakliga placering!

Suktar fortfarande efter den turkos, blå o grönrandiga ESL tröjan! Tror dessvärre jag får glömma den!{#lang_emotions_cry}

Å e så grymt sugen på att köpa ngt från småfolk...  oxå.
  • högbergarna
    Busbellan skrev 2009-10-10 19:28:11 följande:
    Usch vad tråkigt när det är trist på jobbet. Var jobbar du?
    Jobbar normalt på en medicinmottagning och akut men har tjänstgöring var tredje helg på en avdelning... eller en del av en avdelning som har blod, lung o mag-tarm sjukdomar. Det hade väl varit ok (fast det är mer intressant på andra jobbet) men personalen är inte rolig att jobba med. Många e rent ut otrevliga!! Ljungby lasarett är det kanske jag ska tillägga.
  • högbergarna
    lillronya skrev 2009-10-10 19:29:56 följande:
    JA visst är det härligt?!Mannen och jag sitter här vid varsin dator och diggar för fullt. Trist med jobbhelg! Jag skulle jobbat idag men jobbade förra helgen en dag istället. Skönt!Å hittar du inte den fina esl-tröjan? HAr du mejlat lilla helsingborg? De brukar ha esl.Småfolk är också trevligt. Annacill har en del småfolk med 30% rabatt.
    Näe jag har inte mejlat dom... det kanske jag skulle prova. Bor ju tyvärr långt ifrån ngn butik som säljer dessa kläder (vad jag vet iallafall). Så nätet e det oftast jag handlar på.

Tackar för tipset angående annacill. Tyvärr va den av de tröjor jag gillade slut i sonens storlek. Gillade den med fåren! Han har 98 i tröjor...
  • högbergarna
    lillronya skrev 2009-10-10 19:32:29 följande:
    Fy vad tråkigt när det är dålig stämning, sådär!
    Jaa egentligen är väl stämningen bra... mellan dom som jobbat ihop länge. Jag som e ny där e helt utanför. Å jag e inte den som normalt har svårt att få kontakt med folk. Men så e jag uska.. å alla andra e ssk. Så de behandlar mig som att jag inte vet någonting! Plus att de kör med mig! Igårkväll när jag jobbade fick jag ensam lägga hela 17 patienter! De andra satt o pratade o skrattade.. När jag gick dit sa de bara.. "hur går det för dig?" Å sen ringde en patient å då skulle jag gå o ta den rigningen direkt! Bläh! På medicinmottagningen o akuten får man ta ansvar o där arbetar man tillsammans å hjälps åt! Där ser de o uppskattar min kompetens! Tur jag inte jobbar där mer.. Då hade jag sagt upp mig! Haha! Skrev på facebook att jag hellre amputerat båda mina händer i en vedkap än jobbat heltid där!
    Nog om detta! ;)
  • högbergarna
    lillronya skrev 2009-10-10 19:36:35 följande:
    Lilla skickar om de har det du söker. Mycket trevliga där. Vad synd att tröjan du gillade var slut.
    Dom kan alltså ha kläder som inte syns i deras webshop??
  • högbergarna
    molnen skrev 2009-10-10 19:45:20 följande:
    Är det frotetröjan du menar ? den finns på lilla mirakel
    Nä den andra med två knappar framtill.. tror det e två knappar.. kan vara tre?!
  • högbergarna
    lillronya skrev 2009-10-10 19:47:56 följande:
    Japp
    Ahaa... ska maila dom så fort jag kan... Sonen börjar hänga på mig nu...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15