Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Tara ska har sin cerisa velour klänning + strumpor och de ska fota ute   så nu velar jag lite på vilken kappa hon ska har till  beror ju lite på väder okså ,väljer mellan den rosa/vita stickade Molo kappan, och kanin kappan  ellerom det är dåligt väderr hummel jackan ,eller Katvig kappan
     om det är dåligt väder ,de ska ioförsig inte vara ute länge  utan ta kortet och in igen.
    Känner lite oro okså för att de andra föräldrarn ska tycka att att hon är för uppklädd,lite löjligt av mig  men jag vet ju att inte alla är så tokiga i ytterplagg som mig och de flesta har nån vanliga jacka bara ,men har ju läst div trådar här hur andra tycker om om barn som har fina dyra kläder .och det gnager i bakhuvudet
    Men samtidigt vill jag ju hon ska vara fin och vill då  använda nåt som jag gillar mycket på kortet.. och kappor älskar jag ju {#lang_emotions_heart}och de ska hon bara har på fotot ,har vanliga ytterkläder med eftersom de inte är dagis kappor

• Rååsa Smurfen

fina katvig inköp i tråden Det enda jag är sjukt svartsjuk på är den blå velour klänningen har en sådan i stl  80 bara {#lang_emotions_cry} och den passa typ som tunika och knappt det så länge till ...
    Spanar sida upp och sida ner på T  under katvig men inget napp ännu .. behöver den i stl 92 .

• Rååsa Smurfen
    Therese1981 skrev 2009-10-07 09:20:24 följande:
    tycker den rosavita molo kappan så fin =) Skit i vad dom andra tycker.....bara ni är glada och nöjda.
    Smultronhjärta skrev 2009-10-07 09:18:52 följande:
    Jag tycker du ska ta finaste Molokappan Hon är så fin i den!Och skit i vad andra tycker- det viktigaste är ju trots allt att Tara gillar vad hon har på sig och att mamman gärna också gör det
    ja tack kommer att göra det ,ska nog undvika sådana neg trådar i fortsättning ,för nu kan jag inte skaka av mig det jag läste ,typ att man har sådan kläder "för att ser på mig jag är lyckad och bättre än dig för jag har dyra fina kläder ",en mamma tyckte så om den lilla killen som hade sin kläd krok granne med den dennes mammas dotter och jag bliev riktigt ledsen när jag läste det {#lang_emotions_cry} eftrsom jag inte alls känner mig ´lyckad och bäst  utan utan tvärtom mår dåligt och kläderna är min tröst ,är nog därför jag tog åt mig så mycket ... I sverige ska man alltid vara lagom  typ har fina kläder på sig  själv och barnen men inte föör fina kläder ,fin bil men inte föör fin bil osv
    Kläder för mig  stå ju för glädje och  och vackra färgglada kläder gör ju en glad{#lang_emotions_sunny} och stå absolut inte för skryt och att nedvärdera andra
  • Rååsa Smurfen
    Flock skrev 2009-10-07 09:31:04 följande:
    Jag tycker inte du ska bry dig om alla andra mammor o pappor! Det kvittar vad man än gör eller köper så tycker inte alla om det... Så använd det du och Tara tycker om! Det viktigaste här i livet är ju att man inte går ifrån sitt eget tyckande och tänkande och det lär du Tara nu Jag tycker att hon är underbart fin i alla sina kappor!!
    Tack gulliga ni är {#lang_emotions_flower} bättre att jag bara hänger i denna tråden och inte springer in i negativa trådar mer .
    Jag älskar ju fina kläder och har alltid struntad i vad andra tycker om vad både jag och barnen har på oss och ska fortsätta med det
    Var bara just  känslan av tänk om någon sitter hemma o pekar finger åt Tara och pratar neg om henne som känndes lite jobbigt ,hade inte ens tänkt den tanken förren jag läste tråden och flera tyckte så...
    Var i affären i går och fick jätte många fina komentar om kanin kappan ,det var kul för den kappan märks verkligen ..
  • Rååsa Smurfen
    Everlonn skrev 2009-10-07 09:48:16 följande:
    Nä, neggotrådar ska man undvika!! Bus var det ENDA barnet på dagis som fick byta kläder innan fotot och tillbka till dagiskläderna efter! Det är ju MITT foto!! Jag vill att hon ska vara fin på MIN vägg!! Vad de andra tyckte brydde jag mig inte ett skvatt om Frågade dock snällt i förväg personalen om det gick bra att de bytte kläderna (Fläckdagis utan dess like annars )Är lite ledsen att hon inte går på dagis längre så jag får inget foto Får ordna det på nåt annat sätt...
    Samma här tror Tara var den enda som ockå bytte kläder eller typ tog av sin fina velour klänning när de skulle ut och leka     tycker exakt som dig och jag frågade okså personalen och de sa det var inget problem eller konstigt alls  att har specilla foto kläder för det brukar en del har ..
    Nu ta de bara ett grupp foto ute på dagis ,men man har möjlighet att ta enskilt själv på dagis så jag ska ta med storebror från skolan så jag få ett grupp kort med barnen
  • Rååsa Smurfen
    Flock skrev 2009-10-07 10:03:17 följande:
    Tack, för hjälpen iaf Jag vill ju kunna gå in på facebook utan att bli påhoppad direkt. Gör som smurfen nu..försöker bota mig från negativa människor
    ja negativa människor finns det fööör många av tyvärr ,tur denna underbara tråd finns {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15