Zvartaliljan skrev 2009-10-26 21:32:01 följande:
Åhh vad jag hoppas att vi slipper detta helvete med lillebror Jag har Chrohns och varierar mellan förstoppad och diarré. Koloskopi är ett helvete...jag tuppade av sist de gjorde det på mig så jättebra att de söver Maia innan.Har nu läst på lite om Hirschprungs sjukdom...jag frågade läkaren sist om det kunde vara det men fick till svar att sånt upptäcks i så fall redan de första dagarna...och JA det gör det i TVÅ olika stadier av Hirschprungs men det finns en sort av sjukdomen som kan ge EXAKT Maias symtom...men de har alltså aldrig ens kollat upp denna sjukdom!"Äldre barn: Barn med Hirschsprungs Sjukdom har alltid en historia med förstoppning, dålig aptit, kräkningar och även diarré kan förekomma. Uppsvälld buk med samtidig diarré förekommer inte i vanliga fall. Dessa barn kan även ha anemi = blodbrist för att blod förloras i avföringen ( blod i bajset). Barn med Hirschsprungs Sjukdom kan utvecklas lite långsammare och ha dålig viktuppgång än sina jämnåriga kamrater."
Jobbigt det där. Hirschprungs har jag bara träffat en patient med så erfarenheten är begränsad, men hon var konstant förstoppad iaf så det stämmer ju. Och det lååter ju likt M. Det var en bebis i min ena mammagrupp som de trodde hade detta syndrom och hon var på tusen undersökningar. Till slut kom de dock fram till att det inte var det. Tror mg minnas att de gjorde ett "ballongtest" samt tog nån biopsi.
LJ2 skrev 2009-10-26 21:32:18 följande:
vart kan man se skymt av vårens kläder???
Min lokala butik visade mig en liten katalog tidigare i höstas.
SmillaMilla skrev 2009-10-26 21:34:47 följande:
Åhhhhh det låter mer i min smak! Fast tänk om de kunde sponsra rädda barnen med alla kläderna. Då skulle jag absolut börja köpa mer molo kläder.
Om de ser ut som jag minns så är de fantastiska