Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

LJ2 skrev 2009-10-26 14:21:45 följande:
    oj.. ja hoppas man får veta nåt snart.. e det den helgen o inte längre fram så kan jag ju åka!!! hade det varit längre fram så hade det blivit svårt med ledighet för min del.. hoppas verkligen det stämmer!!! det brukar va från ons va?? till sön??
    Har varit ons-sönd e två senaste gångerna iaf.
    *hjälper dig att hålal tummarna för den helgen.Man jag kan itne lör/sön så jag hoppas att det startar  ons/tors aom tidigare.
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 14:23:00 följande:
    ha ha ja men den ena är lite för stor Men kanske molos 92 också blir lika stor? Denna mala är stl 92.
    Kan inte stl på nån av dem. Men fina är de iaf!
    Zvartaliljan skrev 2009-10-26 14:25:49 följande:
    Hihi ja Maia har ju 4 overaller och 4 set med jacka + byxa + några jackor till och alla kappor så vintergarderoben tar upp halva huset ju
    Vad underligt att du skulle tillhöra en av dem som har flest
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    Tjollabolla skrev 2009-10-26 14:27:47 följande:
    Hej i tråden! Vad är det jag höör.. MOLO nästa helg! WEEE!!! Men visst brukar det börja på onsdagen??
    Vi vet ju inte, utan bara ännu ett skönt rykte. Men allt som för oss framåt minskar ju väntetiden .
    Zvartaliljan skrev 2009-10-26 14:33:43 följande:
    Nä jag är inte aaaallls shopoholic glömde 2 fodrade galonset också ju F klagade på alla lurvar också häromdagen...han förstår liksom inte varför jag ska ha 6 stycken "likadana" jackor till henne Han fattar inte att jag måste ha olika färger så jag kan matcha O nu har de två byrålådorna med mössor börjat svämma över också så jag har fått börja fylla en tredje liten låda ovanför byrån
    {#lang_emotions_dreamer}
  • Stormis
    solouniko skrev 2009-10-26 14:52:15 följande:
    Nästa gång måste jag verkligen på salg, synd att man bor så långt bort. Resan blir så himla dyr  Men det kan det kanske vara värt
    Beroende på vad man köper så är det ju inte alltid såååå billigt med salg, dvs allt är inte billigt, men vissa kläder är det bättre pris på. Tex har ju Molo bra pris med 50 DKK på leggings, medan vissa overaller kostar som hemma i Sv på nypris. katvig har samma pris på leggings som suits så leggingsen blir det kanske bara 30 % på. Däremot är det ju kul att kunan hitta gamla favvisar, nya. För min del har det mest utvecklats till en kul grej. Fast samtidigt kan ju inte "kul grejer" kosta hur mycket som helst heller {#lang_emotions_undecided}
  • Stormis
    JsN skrev 2009-10-26 18:49:15 följande:
    25% på Gigikids. Dels fick jag tag i några par strumpor, dels blev det en brun MAT anorak. JAg har varit så sugen och ungen börjar växa ur sin vinterjacka i den konstiga storleken 68-74 (JA jag köpte den till hens första vinter och den komer att vara urväxt lagom tills hen är 2½...)
    Du skämtar! Var det du din j-l!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! {#lang_emotions_demon} Den har jag haft på span och skulle slå till så fort det blev lite rea. Så ser jag nu att den är borta i 86 och här läser jag att det är du som snott den. Helt osannolikt. M får aldrig ha den fina på sig när vi ska leka . Kommer dö av avund!!!! Hittar inte brun i 86 nån annanstans, har du sett det .
  • Stormis
    JsN skrev 2009-10-26 19:52:52 följande:
    Oups. Ja, det var jag. JAg har också haft den på span sedan jag slutligen bestämde mig för att den är så himla fin att jag abselut vill ha den (typ när K hade sin ljusa...) Jag har inte heller sett den i brunt på ett tag. Det är väl bara att inse att bortsett från rött/lila så har vi rätt lika smak.
    Sååå retligt . K's är ju bara en vindjacka. Vi har ingen vinterjacka och O tycker dessutom att den vi har är finaste jackan så därför tyckte jag att samma modell skulle bli bra som vinterjacka. Dessvärre har nästan ingen tagit in den i brunt i Sverige (vad jag kunnat hitta). Rosa finns massor, men det för priset och med syskon på G så ser jag gärna nåt unisexigt så att den passar näste man med. Men, men, that's life! Och som sagt, hojta gärna om du springer på den någon annanstans till slut iaf .
  • Stormis
    Pimm skrev 2009-10-26 20:40:13 följande:
    Men jag tyckte jag såg en 86 i brunt på gigi efter JsN skrivit. Har du kollat noga? Kan vara jag som tittade på fel men kolla igen för säkerhets skull:)Jag har den i vind i lavendel och den är så fin. Vi har haft en tjock tröja under de dagar det är kallare och det funkar också bra:)
    Nope, kollade noga flera gånger... 86 finns kvar som val, men man kan inte lägga den i varukorgen som man kan med de andra stl...
  • Stormis
    Pimm skrev 2009-10-26 20:58:23 följande:
    Aha då förstår jag. Synd:( Trendybaby eller Pixie har inte dem va? Dom brukar ju också få bra rea.
    Nope. Inte många som tagit hem denna jackan alls. Så vitt jag kan hitta (manuellt på hela favvis-listan samt Google på namnet) så är det bara Gigi, AjaBaja och Mybaby som har den. Och det finns bara rosa kvar i 86... Funkar för K, men inte lillebror att ärva. Och en sån ljusrosa känns inte så tålig i färgen för lek så då vill jag nog ha halva priset om jag ska slå till och det känns som ganska liten sannolikhet... Hitatde brun på två danska sidor dock, la upp mig på nyhetsbreven så får vi väl se om de hittar på nån rea framöver . Tack iaf .-p.
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-10-26 21:15:03 följande:
    Ja allt detta laxermedel sätter ju sina spår...Vill inte åka in nu, hon har somnat. Så jag ringer imorgon. Jag vill att de går in och kollar tarmarna ordentligt. Jag har ju själv en kronisk tarmsjukdom som är ärftlig men de har aldrig kollat upp det utan bara avfärdat det...jag vill att de kollar det!
    Färskt blod och slem låter ju lite som ulcerös kolit {#lang_emotions_undecided}. Å andra sidan rimmar det ju lite illa med all förstoppning. Men blod kan de ju knappast avfärda. Koloskopi etc är ju inte det skojigaste att vara med om, men barn söver de ju iaf vid den typen av undersökningar. STOR KRAM!
  • Stormis
    solouniko skrev 2009-10-26 21:23:50 följande:
    Det pratar ju om prästkragar till vårens kläder, det kanske är något liknande den bodyn? SUPER fin var den iallafall. Vill haaa!
    Lite liknande är de, men prästkragarna ger ett mycket ljusare intryck eftersom det bara är vita blommor på ganska himmelsblå bakgrund (och gröna stjälkar/blad/gräs: minns inte korrekt). Prästkragarna finare enl mig, men sponsrar ju inte Rädda barnen.
  • Stormis
    Zvartaliljan skrev 2009-10-26 21:32:01 följande:
    Åhh vad jag hoppas att vi slipper detta helvete med lillebror Jag har Chrohns och varierar mellan förstoppad och diarré. Koloskopi är ett helvete...jag tuppade av sist de gjorde det på mig så jättebra att de söver Maia innan.Har nu läst på lite om Hirschprungs sjukdom...jag frågade läkaren sist om det kunde vara det men fick till svar att sånt upptäcks i så fall redan de första dagarna...och JA det gör det i TVÅ olika stadier av Hirschprungs men det finns en sort av sjukdomen som kan ge EXAKT Maias symtom...men de har alltså aldrig ens kollat upp denna sjukdom!"Äldre barn: Barn med Hirschsprungs Sjukdom har alltid en historia med förstoppning, dålig aptit, kräkningar och även diarré kan förekomma. Uppsvälld buk med samtidig diarré förekommer inte i vanliga fall. Dessa barn kan även ha anemi = blodbrist för att blod förloras i avföringen ( blod i bajset). Barn med Hirschsprungs Sjukdom kan utvecklas lite långsammare och ha dålig viktuppgång än sina jämnåriga kamrater."
    Jobbigt det där. Hirschprungs har jag bara träffat en patient med så erfarenheten är begränsad, men hon var konstant förstoppad iaf så det stämmer ju. Och det lååter ju likt M. Det var en bebis i min ena mammagrupp som de trodde hade detta syndrom och hon var på tusen undersökningar. Till slut kom de dock fram till att det inte var det. Tror mg minnas att de gjorde ett "ballongtest" samt tog nån biopsi.
    LJ2 skrev 2009-10-26 21:32:18 följande:
    vart kan man se skymt av vårens kläder???
    Min lokala butik visade mig en liten katalog tidigare i höstas.
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 21:34:47 följande:
    Åhhhhh det låter mer i min smak! Fast tänk om de kunde sponsra rädda barnen med alla kläderna. Då skulle jag absolut börja köpa mer molo kläder.
    Om de ser ut som jag minns så är de fantastiska {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15