Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Incommunicado skrev 2009-10-09 13:14:54 följande:
    iof sig. Jag tackade för presenten och föreslog att vi skulle sluta med presenter som blir rena "måsten" och hellre träffas när vi känner för det. För 2 v sedan talade hon med min andra syster om att hon tänkt skicka kort, så det har liksom dragit ut på det hela.
    Det är ganska skönt att skippa alla såna där måsten och bara gratulera de man känner för att gratta.

De flesta i vår närhet har meddelat att vi ska skippa firanden för att vi har för många barn. Det blir för dyrt....
    Kan tillägga att vi har alls inga krav på dyra presenter till barnen och påpekar ofta att folk inte behöver ge något alls uan att vi blir glada om de kommer hit och firar barnen bara.
    Men nu när våra barn fyllde år i veckan kom mormor, morfar, farmor, moster och en kusin....
    Mannen har sju syskon...

Men i gengäld behöver heller inte vi fira någon.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-10-09 13:20:39 följande:
    Hej flickor! Tillbaka från ett besök hos barnmorskan. Hon satte upp mig för en dejt med en läkare nästa fredag, hon tyckte inte jag skulle jobba när jag har ont, iaf inte så mkt som jag gör (75%). Så får vi väl se hur det går. Måste kolla in bildis!
    Vad bra! Hoppas du får vara ledig nu! Fast förstår oron ang sjukersättningen.
  • lillronya

HUr blir man av med den där förbaskade legoreklamen på startsidan?
    Blir tokig på den hoppande lådan!

• lillronya
    Incommunicado skrev 2009-10-09 13:26:03 följande:
    förstår att det blir tufft - även för er med så många barn! Vore kul om man kunde fira ihop o umgås utan "krav" på fina presenter. Ett år gav jag syrrans barn julklappar som de inte gillade, det var 3 mån efter att D föddes. Syran lämnade då tillbaka en del av det hon köpt till D - tillbaka till butiken! Jag fick veta det via andra syran. Helknasigt! Då är presenter bara till för att matchas??Jag längtar efter en storfamilj där alla umgås mkt utan krav, så är det inte för oss, min mamma ägnar sig åt sig själv men ger dyra presenter. Makens papa är go men hjälper inte till, vill mest vara på fikabesök utan ansträngning...
    Svårt det där med familjer...

Kärngänget var det som kom på barnens födelsedagsfirande. Ständigt närvarande och ställer alltid upp.
    Resten kommer när det passar...
  • lillronya
    Incommunicado skrev 2009-10-09 13:26:46 följande:
    och minsta lilla man klickar på något annat där så hoppar den upp.
    Ja den är helknas!
  • lillronya
    Buttelina skrev 2009-10-09 14:06:13 följande:
    jaa
    Grattis till Isabel!!!
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-10-09 15:20:39 följande:
    www.familjeliv.se/Hem/liljan_o_loppan/video.p... För er som vill få er ett gott skratt Maia läser saga...på sitt eget speciella vis Både mormor, morfar, butiken, en båt och Felicia o Bus är tydligen med i berättelsen
    Å sååå söt!!!
  • lillronya
    jojoa75 skrev 2009-10-10 17:56:29 följande:
    Halloj!Varit på annacill idag o shoppat lite.. träffat lillronya o tre av hennes härliga barn tack för idag, lillronya och för fiiina kläder
    Hej!
    NU kom vi hem. Trött i fötterna, kan man säga.
    Men tjejerna köpte vinterjackor och det var ju det som var meningen.

Tack själv! Mysigt att träffa dej och Emma!
  • lillronya
    Greksmurfen skrev 2009-10-10 18:29:05 följande:
    haha det kan vi säga lugnt här med... vi har vart på typ salg jag å liljan =) en babyproffsen salg HAHA... fy farao vad vi handalde =)..liljan var värst=p..... hon e på väg hem nu iaf=)...inhandlade en bugaboo bee helt ny flr 1500kr =)slå det=) å en vinteråkpåse bugaboo för 300kr =) bla....
    JIsses vad ni shoppar, tjejer!
    LÅter trevligt med babyproffsensalg också.
    Verkar som en billig bugaboo. Vet inte vad de kostar annars, förstås.

Jag har fyndat, jag med. Eller tjejerna har.
    Lät de välja vinterjackor fritt på väla som är ganska stort.
    Michaela hittade en på bikbok. Kostade egentligen 700 men idag 200!
    Alicia hittade först ingen. Fanns iiiiiiiingen snygg alls Tills sist fick hon tag i en på stadium. Skulle ha den och ingen annan. Vågade knappt titta på prislappen. Gissa min glädje när det var en röd halvapriset lapp! 200 för den jackan med!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15