Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-10-13 16:40:45 följande:
    Grön 98, grå army,sand,xl,raw red är de jag kommer ihåg just nuJa just nu får alla för stora kläder plats i en L Å D A- förvisso en stor men ändå Dock är hela mitt Traderarum översvämmat Usch ja, jag laddar även pro med småkläder också- allt som vi inte kommer hinna använda. Blir ju några suits
    Massa fina NS ju!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya

Hej i tråden!

Grattis till lillkillen, liljan!!

• lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-10-13 22:00:36 följande:
    Fy bubblan för sura säljare. Mailade en om en auktion jag vann för ett tag sen, har inte fått varan. Fick detta tillbaka:hej när satte du in pengarna? har inte hittat ditt alias på mitt konto, kan vara därför leveransen tar tid.men får väl kolla kontot igen.säljer ganska mkt på tradera & många som betalar, har man då inte skrivit sitt alias så är det svårt för mig & veta vem som betalt. Går inte riktigt att gissa.Jag har både märkt med alias och mailat när jag satt in pengar! Jäkla tölp!
    Men fy vilket tjurigt svar!
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-10-13 22:04:54 följande:
    och kossorna o kikkid lägger jag alltså inte upp då....så får du meddela på fredag om du ska ha dom eller inte. Kan en pojk ha aquaflower???
    Näää inte aquaflower på killen.
  • lillronya

Tänkte slänga in en helt ot fråga....

Barnen här har fått hem lappar ang vaccinet mot den nya influensan.
    Vi har också fått genom jobbet.
    Jag har bestämt mej för att ta den och mannen tänker inte ta den.
    Gemensamt har vi bestämt att Nikita och Anjelin ska få den. Emilio vet vi ju inte eftersom han är för liten men i riskgrupp.

Problemet är de stora tjejerna som är 12 och 15 år. De vägrar. Vill inte ta spruta!
    Jag vill ju att de ska ta den men vill ju inte tvinga dem...

Hur hade ni gjort?

• lillronya
    LJ2 skrev 2009-10-13 22:25:45 följande:
    jag tycker det där e jättesvårt.!! stora har lätt för o bli sjuk..  o lillan e ju bara 1½ så hon skulle bli dålig OM hon skulle bli det.. jag tror jag skippar min.. fast vet inte.. max vet jag inte heller.. han går ju på dagis lixom.. men tycker inte de har testat vaccinet så länge. vet ju inte alla risker med det?.. men.. vet inte.. ena dagen ja, andra nej..
    Jag tycker också att det är jättesvårt att ta beslut i detta...
    Tänker att jag vill ta det för att inte bli helsjuk och inte orka med barnen.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2009-10-13 22:26:31 följande:
    12 och 15 år.. då är man tillräckligt stor att få bestämma själv tycker jag! i alla fall 15åringen. jag hade satt mig ner och pratat med dom.. får inte emilio ta sprutan så berätta för dom hur allvarligt det kan bli om dom inte tar sprutan, blir sjuka och tar hem smittan till emilio.
    Ja jag tycker också att man ska få bestämma själv när man är så stor men tänker också på Emilio.
    Berättade den tanken för de och då tyckte de att de fortfarande inte ville ta den. Men tvekade ändå lite då.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2009-10-13 22:28:30 följande:
    Usch, vad knivigt. Svårt, hade nog försökt övertala dom, men tvinga känns ju jobbigt.
    Jag försökte det idag.
    Slutade med att Alicia fortsatte vägra och Michaela med en suck sa att ja ni är ju vuxna så det är väl bara att lyda...
  • lillronya
    Buttelina skrev 2009-10-13 22:31:21 följande:
    jag tycker det är avgörande om han får ta den eller inte... får han ta den hade jag inte pressat dom, men får han inte så hade jag tagit upp frågan med dom igen...är det för att dom är spruträdda överlag eller beror det på att dom inte vill ha vaccinet?
    Ja det tycker jag med. Problemet är att de större barnen vaccineras ju nu snart. Pappret skulle in senast imorgon.
    De är spruträdda men också rädda för vaccinet.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2009-10-13 22:34:13 följande:
    Hmmm, jobbigt. Här hemma ska jag och de 2 "stora" barnen ta. Mini är för liten. Maken hoppar nog´, han är inte i riskgruppen.Har ni förklarat alla risker för dom själv inkl. alla i familjen om dom inte tar det och blir sjuka? Antar jag förresten att ni har då ni arbetar inom vården....knäppa jag.
    Ja vi har haft många diskussioner.
    LJ2 skrev 2009-10-13 22:34:26 följande:
    jo.. så har jag med tänkt.. eller OM man skulle bli sjukhusdålig lixom.. eller värsta . smitta nån i familj eller släkt..! så svårt.. men.. ja.. jo.. kanske ska ta den iaf..
    Jättesvårt är detta...
    Busbellan skrev 2009-10-13 22:34:28 följande:
    Ser att ni pratar vaccinet igen Har alldeles nyligen bestämt att vi inte ska ta det nån i familjen. Pratade lite med ett par sjuksköterskor om hur de skulle göra med sina egna familjer.Fick lite bra info där tycker jag.Dels räcker ju vaccinet bara över denna säsongen. Så om det ska skydda även nästa år måst man ta det igen. Sen är det bara 80-90% som verkligen blir immuna tillfälligt mot viruset, man vet alltså inte ens om man är skyddad eller inte.Sen var det en hel rad saker till som gjorde att jag kom fram till att vi hoppa över vaccineringen. Ja, även Ella tror jag. Men ska ringa barnmottagningen imorgon och höra lite ang. Ella tror jag
    Ja jag är skyldig där.
    Bästa stället att få lite åsikter ju.

Skönt att ni har bestämt hur ni ska göra iaf.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15