ChokladMoshin skrev 2009-10-13 22:34:13 följande:
Hmmm, jobbigt. Här hemma ska jag och de 2 "stora" barnen ta. Mini är för liten. Maken hoppar nog´, han är inte i riskgruppen.Har ni förklarat alla risker för dom själv inkl. alla i familjen om dom inte tar det och blir sjuka? Antar jag förresten att ni har då ni arbetar inom vården....knäppa jag.
Ja vi har haft många diskussioner.

LJ2 skrev 2009-10-13 22:34:26 följande:
jo.. så har jag med tänkt.. eller OM man skulle bli sjukhusdålig lixom.. eller värsta . smitta nån i familj eller släkt..! så svårt.. men.. ja.. jo.. kanske ska ta den
iaf..
Jättesvårt är detta...
Busbellan skrev 2009-10-13 22:34:28 följande:
Ser att ni pratar vaccinet igen Har alldeles nyligen bestämt att vi inte ska ta det nån i familjen. Pratade lite med ett par sjuksköterskor om hur de skulle göra med sina egna familjer.Fick lite bra info där tycker jag.Dels räcker ju vaccinet bara över denna säsongen. Så om det ska skydda även nästa år måst man ta det igen. Sen är det bara 80-90% som verkligen blir immuna tillfälligt mot viruset, man vet alltså inte ens om man är skyddad eller inte.Sen var det en hel rad saker till som gjorde att jag kom fram till att vi hoppa över vaccineringen. Ja, även Ella tror jag. Men ska ringa barnmottagningen imorgon och höra lite ang. Ella tror jag
Ja jag är skyldig där.
Bästa stället att få lite åsikter ju.
Skönt att ni har bestämt hur ni ska göra iaf.