Inlägg från: malinkaunitz |Visa alla inlägg
  • malinkaunitz

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Men annars skulle inte my baby vara en concept store?
    Men dom får inte hem den .. Konstigt..

• malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-06 21:37:04 följande:
    Å fiiiina!
    Men igår när jag stog och laga mat så fick vi strömavbrott i hela huset..
    och vi drog ur allting över allt och det gick ändå inte.. sen så va ugnen fortfarande på.. Och när vi stängde av den så gick allt igen.. Så det kan vara någonting i hela radhuset då.. behöver inte vara någonstans du hållt på nu senaste timmen..
    Hoppas det löser sig.. sura pengar annars ..
  • malinkaunitz
    Zvartaliljan skrev 2009-12-08 10:19:30 följande:
    du, här har du en som förstår PRECIS hur det är stress stress stress...man kan inte komma ihåg ALLT heller, du får försöka få lite ledigt o koppla av nu innan jul förresten, helt OT men om man får en insättning märkt SK och sen personnummer, är det skatten då??? Har fått en härlig insättning nämligen, behöver ju veta vad det är
    Har du fått din företagsskatt?:O Då måste jag med fått det nu då va?:D

Förresten alla .. Annacill har fått tag på airbrush knappis :D
  • malinkaunitz
    Morty skrev 2009-12-08 11:14:37 följande:
    Wiiieeeee!!!! Jag vill ha en airbrush knappis!!!!
    Maila henne och säg till att du med vill ha och vilken storlek :) Hon skulle beställa snart det skulle komma hem i nästa vecka :) tror jag det va ..
  • malinkaunitz
    FlowerPowerMama skrev 2009-12-08 11:15:27 följande:
    Åhh, finns den som knapptröja alltså? *vill ha*
    Japp det finns det :) Bara annacill som tar hem nu tror jag :)
  • malinkaunitz

Hur små är småfolks mössor? Det står små i storleken..?

• malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 09:20:28 följande:
    Ja vi får se vad dom säger nu idag.. Men det ska väl göras en utredning, sist sa hon att det kunde ta upp emot ett halvår beronde på hur mycket ärenden dom har, jippie säger jag bara ja jag fattar inte heller.. bara stooor suck!!dags att ta tag i det nu!!cu sötisar..
    Men bubblan .. Jag tror inte dom fryser bidragen vem har sagt det?
    Det hände inte för oss?
  • malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 10:26:07 följande:
    Tack! Det va 16 minuters kö så det fick vänta.. Det sa både skattemyndigheten och försäkringskassan.. Skattemyndigheten måste meddela f.kassan att det inte gick att genomföra flyttningen av barnen pga avsaknad av underskrift av två vårdnadshavare. Varpå F.kassan inte kan betala ut pengarna till mig då barnen fortfarande är skrivna på tidigare adressen där jag inte bor och dom bidragen får man bara om man sammanbor med barnen, så ja tyvärr.. Dom fryser barnbidrag och bidragsförskott, å man får dem inte retroaktivt heller..
    hm konstigt. Att vi fick det då och att dom inte begärt pengarna tillbaka .. jaja..
    Hoppas verkligen det löser sig.. När vi skrev P här i somras då tog det 2 månader, från det vi skicka in blanketten. Då skrev inte hans mamma på något papper alls som hon fick hem men hon godkände ändå flytten.. Så hoppas det inte tar längre tid för er iaf :)
  • malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 10:36:24 följande:
    Ja helt sjukt egentligen.. Borde finnas NÅT mellanrum mellan svart och vitt tycker man.. men icke Här frös dom pengarna direkt, trots att vi bara flyttade över bron sist.. Vi fick vara utan en månad och har aldrig fått dem retroaktivt.. Jag skickar in blanketten idag så får vi se vad som händer, men det är många tusen som försvinner för oss i vår.. Tråkigt för tjejerna som behöver massa nytt..
    Ja och det är så synd om barnen.. Att inte pappan kan förstå det. Att han bara gör det dåligt för dom ..
  • malinkaunitz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 10:42:49 följande:
    Ja grymt elakt mot dom å det är det som gör mig så arg!! Det som oroar mig mest är det här med skolbytet.. Tänk om jag inte får skriva in dom på nya skolan utan honom??   Vi kan ju INTE åka hit varje dag, det är för långt!!Nu ska man behöva nojja o stressa med de här, jag som skulle ta de lungt
    Men det är väl det han vill att du ska bli arg..
    Men är barnen över 12? Då bestämmer dom ju själv till en viss gräns.
    Men P börja i skolan här i höst och sen blev han inte skriven här fråns den 2 oktober eller något, Så dom kan gå i skolan fast dom inte är skrivna än.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15