Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ChokladMoshin skrev 2009-11-02 21:42:05 följande:
    Ja, egentligen fy vad tråkigt att få hoppa loss en gång om året liksom. Jag shoppar lite men året runt Ooooh, ska inte klaga då. 63 mil är ju ett stenkast bara jämfört med dig.
    Ja, supernära ju
    FL Lisa skrev 2009-11-02 21:45:52 följande:
    haha..näpp 63 mil är ju alldels granngårds Jag har som solouniko galet långt.Dock tyckte sambon ändå att jag skulle åka nu. Han tyckte visst jag behövde lite semester och skoj. Dock känns det ju lite dumt att betala några tusen för en resa för att shoppa Molosar..men till våren kanske jag tar mig iväg
    Ja hur man än bär sig åt så blir det ju faktiskt en rätt dyr resa härifrån, men till våren ska det bilas {#lang_emotions_cool}
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko

Vad dött det var här Nu tycker jag det är dags för lite reor! {#lang_emotions_dreamer} Är så sugen på winterblossom body, badges klänning och lila stars suit ju!

• solouniko
    mortillsju skrev 2009-11-03 10:33:32 följande:
    Så här står det på krisinformation.se Vilka symtom får personer som är sjuka i den nya influensan A (H1N1)?   Den nya influensan A (H1N1) kan ge feber, snuva, hosta, ont i halsen, huvudet och kroppen. Du blir oftast trött och kan ibland kräkas och få diarré. Den nya influensan kan ibland ge lunginflammation. Om du får svårt att andas bör du därför kontakta läkare.   M har haft feber, ont i nacke och kropp, kräkts och haft diarre. Just nu hostar han men det gör han å andra sidan ofta. Har han haft flunsan tror ni??
    Milla har ju varit sjuk nu i snart 2 veckor, vi var in på barnakuten och där trodde de att det var svininfluensan hon hade. De tas ju dock väldigt sällan några prover så man kan ju inte veta till 100%. Hon hade hög feber i 3-4 dagar, 40 grader. Också har hon hostat tok mycket och varit jättesnorig och bajsat jätte löst. Nu har hon ingen feber men hostar fortfarande tills hon spyr på nätterna. Hoppas din kille blir frisk snart! Inge kul när barnen är sjuka.
  • solouniko
    mortillsju skrev 2009-11-03 10:47:18 följande:
    Stackars liten gullunge. M har kännts mycket bättre de senaste två dagarna. Men hostar rätt mycket just nu. Vi ska testa en liten tur ut sedan för att se vad han orkar med. Han är i alla fall pigg och glad och har glimten i ögat tillbaka. Sen har han ju problem med hosta, det har han alltid haft.
    Skönt att han är bättre. Jag klättrar snart på väggarna här hemma av att bara vara inne, ja förutom promenader med vagnen och hunden då. Man blir ju knäpp! Men nu är hon ju iallafall på bättringsvägen, bara hostan och snoret försvinner. Briicanylen hjälper då inte speciellt mycket.
    Tasha78 skrev 2009-11-03 10:48:35 följande:
    ser att ni pratar om influensan men om de inte tar prover hur vet man då om det är svinis eller ionte
    Det vet man inte, men det är ju ingeting man "behöver" veta heller. Eftersom att det är som en vanlig influensa och ofast blir man frisk på egen hand efter ett tag. Men der går ju sldrig vad jag förstått två influenser samtidigt, så har man influensa så är det nog svinis man har. Eller en vanlig förkylning.
  • solouniko
    Greksmurfen skrev 2009-11-03 15:02:44 följande:
    maxen ligger på nästan 40grader nu igen.....å har kaskadkräkts upp välling å å den lilla yoggi hann fick i sig...e juh trött å slö å typ knappt ngt kiss i blöjan....3dje dygnet nu...ska man ringa barnakuten lr vc å höra...vill juh inte att han blir uttorkad
    Jag tycker du ska ringa, bättre att kolla än att vara orolig. Vi ringde VC men blev skickade till barnakuten, de vill helst inte ha sjuka barn på VC sa hon här iallafall.
  • solouniko
    Greksmurfen skrev 2009-11-03 17:09:26 följande:
    ska in kl 18 till barnakuten så de få kolla han......känns juh jobbigt å åka iväg imorn å inte veta hur det e med han å va så långt bort... han e juh så mammig just nu...RååSa BuBBlan skrev 2009-11-03 16:00:54 följande:
    Vad skönt! Känns alltid bäst att kolla upp de, småisarna får ju så lätt vätskebrist.

Bubblan - Söta Ida, gud vad fint och långt hår hon fått!
    Nikki - Alltid såå himla fina kläder och goa ungar, småfolks overallerna är nog de snggaste! Vill såå gärna ha en i 74/80!
  • solouniko
    Milliz skrev 2009-11-05 21:18:54 följande:
    Vilken fin salgshoping i bt! Kan det inte bli lördag nu? Godkväll förresten!
    Förstår att du längtar Ser fram emot mitt paket till veckan
  • solouniko
    Milliz skrev 2009-11-05 21:41:54 följande:
    Ja det ska bli så roligt med lite gamla godingar Jag blir så glad då jag tänker på det Jag håller tummarna hårt för att det finns hand-i-hand klänningar på lördag!
    SÅ himla fina de var! Och jag som sa innan att jag vill iiiinte ha hand-i-hand för det har vi haft så mycket av. Haha, typiskt!
  • solouniko
    Milliz skrev 2009-11-05 21:45:32 följande:
    Ja, de är jättefina! Jag vill ha alla print från i våras utom hangar! Men alla lär ju inte finnas och pengarna lär inte räcka till alla heller
    Vilket print är det? Ja, allt var ju jättefint men jag börjar tröttna på vissa Nu blev det ju bara cubacars till mig från i våras, resten var ju från äldre kollektioner.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15