Inlägg från: nikki2006 |Visa alla inlägg
  • nikki2006

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

saturnina skrev 2009-10-20 16:53:30 följande:
    Babuschka-tunikan gjorde succé på förskolan! Storfia älskar!!!Däremot hade vi en trist stövelförväxling. Mellanbror hade i fredags gått hem med en annan flickas stövlar. Han har själv nästan exakt likadana, så det var inte konstigt att han tog fel. När jag kom till förskolan igår var fröknar och föräldrar i full färd med detektivarbete om vem som tagit stövlarna. Jag förstod inte att det var vi som tagit dem förrän jag kom hem igår och kollade en extra gång - då stod det två nästan lika par på hyllan. Imorse hade pappan kommenterat till min man "jag förstår inte hur det är möjligt". Insinuerat... själv träffade jag mamman nu på eftermiddagen och visade henne Gustavs stövlar, men hon verkade sur.Jag tycker det hela är jättefånigt, det händer väl titt som tätt eller? Lillans stövlar råkade bli utlånade till en annan pojke hela förra helgen, inte går jag bärsärkagång för det?
    Så töntigt att bli sur för en sån sak{#lang_emotions_undecided}Jag menar det var ju inte DU som gjorde det med flit och stövlarna kom ju till sin rätt. Du kanske skall nämna att dina stövlar kostar mer än hennes skitstövlar {#lang_emotions_djavulsk}och att du inte hade velat behålla dem om hon så kanstade dem efter dig hi hi hi moooohahahahhahaha{#lang_emotions_demon}
  • nikki2006
    jojoa75 skrev 2009-10-20 16:56:01 följande:
    Ja så kan man ju göra.. lär sig nåt nytt varje dag Kanon, nu slipper jag göra två sökningar!!! jag har blivit anmäld för att ha uttryckt mig positivt om ett märke, att jag raggar kunder genom att varje gång någon pratar med mig här på FL inboxar dom, har blivit anmäld för att jag på foto haft ett märke på mitt barn, trots att jag inte skrivit vad det var för märke eller skrivit nåt om att det var såna byxor utan bara skrivit som kommentar till bilden tex: molo tunika mm mm mmInget allvarligt och inget jag tar åt mig, då jag verkligen inte tycker att det stämmer.. men tröttnade förra veckan o tog bort all info om mig själv.
    så tröttsamt och löjligt{#lang_emotions_yell}Snart vågar man inte nysa här för då kanse någon anmäler det med{#lang_emotions_yell}
  • nikki2006
    Everlonn skrev 2009-10-20 16:56:34 följande:
    Japp katvig... grunnar lite för den är ju ovanlig, vad skulle man ta i köp nu då?
    ingewn aning, tycker själv att katvig går ruskigt dåligt för det mesta
  • nikki2006
    saturnina skrev 2009-10-20 17:01:31 följande:
    Hehe, ja fast det var ju exakt samma märke. De var nästan identiska.Min man blev superförbannad och sa något mindre trevlig faktiskt. Jag är nog mer så att jag inte vill skapa dåliga relationer. Flickan är i samma ålder som min största flicka. Kanske blir de bästisar om några år, vem vet...
    Jasså
    Tycker att mamman överdriver lite i alla fall men förstår dig som inte vill stöta dig. Oj vad sade din man{#lang_emotions_surprised}
  • nikki2006
    saturnina skrev 2009-10-20 17:09:35 följande:
    Jo, pappan trodde att det var ett par stora vinterkängor som var Gustavs. Han sa att han kunde inte förstååå hur vi kunde tagit så fel eftersom de förväxlade var höststövlar i skinn med remmar.Då tittade min man på vinterstövlarna och sa torrt "det där är inte min sons stövlar - där föll den teorin du".
    ops Gött att det är lite tåga i din man hi hi
  • nikki2006
    jojoa75 skrev 2009-10-20 17:09:37 följande:
    fast velouren går bättre än bomullen iaf! Såklart kan man prata om märken, men bara om man inte jobbar med det, säljer det eller har vinning av att prata om det osv. osv. osv. Men själv tycker jag att jag håller en låg profil här om det märket, men men, det retar visst nån iaf Tipsade om emmis.se flera gånger för en tid sedan, handlar alltid mina mailingbags där, har nu blivit anmäld ang det oxå, då jag har personlig anknytning till hon som har emmis... Eeeh, jag känner henne via FL, inte mer eller mindre än nån av er andra här..
    Jo det är sant mina bomuls tights har gått ruskigt dåligt om man tänker på vad man ger för dem nya ( obs ingen annons då jag inte har några ute på t nu)
    Velouren går lite bättre, tror att de "gamla" veloyuren går bättre än de nya. Folk vill ha de gamla godingarna
    Tycker att fl reglerna ibland är lite konstiga, på vissa saker eller medlemmar så är reglerna oerhört hårda och för andra är det inget man behöver bry sig om. Fast vissa gör samma saker men får olika konsekvenser{#lang_emotions_surprised}Jag fick en varning en gång i vv tråden när någon ifrågasatte min frakt på en filt på t. jag förklarade vad den vägde osv. Men hon gav sig inte och jag började skriva att hon skulle lägga av att skriva om det i tråden men ändå fick JAG en varning{#lang_emotions_surprised}
  • nikki2006
    saturnina skrev 2009-10-20 17:14:36 följande:
    Ja, han är inte alltid lätt att leva med, men han är en klippa när det stormar. Och saker blir gjorda. Han har energi som en vulkan.
    Ibland får man ta det bra med det dåliga, tyvärr så är ju inga män perfekta fniss
  • nikki2006
    Busbellan skrev 2009-10-20 17:16:40 följande:
    Ja, för det mesta i alla fall, snacka om att jag blev förvånad i söndags när jar fick över 160 kr för en bomullströja från Katvig
    wow grattis
  • nikki2006
    SmillaMilla skrev 2009-10-20 18:00:59 följande:
    Vem var det som hade ns hood klänning till sin tjej?Hur är den i stl?Köpte nyss just den och de bruna ns byxorna till Svea.
    jag har den i stl 92, tycker den är normal till liten i stl. jag hade nog kunnat ha 98 men 92 sitter helt okej
  • nikki2006
    melizza skrev 2009-10-20 18:37:20 följande:
    Ronya: vad fin hon blev efter frisörbesöket......blev hon nöjd själv??Nikki: vad massa fint du har shoppat och dina tjejer i så söta i Katvig med Småfolk kläderna
    tack så mycket vännen{#lang_emotions_kiss}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15