Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-10-15 22:31:12 följande:
    jag var på bvc idag och pratade om vaccinet. hon sa "jaa dom rek ju att man ska vaccinera men jag vill inte råda för jag är emot det" klokare jag blev dååå
    Jag tycker det är väldigt oproffisionellt av en barnmorska att uttala sig om det. Hon har egentligen inte mkt mer kunskap om det än vad vi har, Smittskyddsinstitutet vet nog bättre...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-10-15 22:49:19 följande:
    det beror ju på hur mycket hon har läst på.. de hade fått mycket info om det och hon hade tagit ställning.. ja jag vet inte..mycket vanliga biverkningar Mycket vanliga: huvudvärk, trötthet, smärta, rodnad, svullnad eller en lokal förhårdnad vid injektionsstället, feber, muskelvärk, ledvärk.
    Jo, fast dom biverkningarna får dom ju av alla vaccin. Det är nog lindrigare än svininfluensan...

Jag börjar fundera på om det är det Milo har... Hög feber, ont i kroppen, halsen, hostar... {#lang_emotions_undecided}
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-10-15 22:57:16 följande:
    ja jag tänkte tanken innan med hoppas inte mm klart de är lindrigare men risken att smittas är ju myyycket mindre än risken att få biverkningar... jag gillar inte tanken på att spruta in saker i kroppen på ett av mina barn bara dessutom... blää jobbigt mm men om man är i mitten eller i slutet hade jag INTE tagit vaccinet. det ger ju inte ens skydd till barnet som jag trodde innan åh vad skönt!! hur mår hon då? dina stora barn då??
    I början får man inte ta vaccinet, men efter v.12 ska det inte vara nån fara, då har i stort sett alla organ utvecklats. Jag kommer lätt att ta det när jag väl får. Antikroppar går över till barnet via moderkakan, så ett visst skydd ger det ju. Det är i slutet av graviditeten som svininfluensan blir som mest farlig, det är bara dom som ska föda i år som får förtur till vaccinet...
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-15 23:03:28 följande:
    Nu hittade jag min mobil som amningshjärnan tappat i bilen Iaf så fanns det nyheter att läsa på den...Incommunicados vatten har gått
    VA! Himmel! Vad skumt!!! Dom hade BF samma dag och vattnet går med 1 dags mellanrum så många veckor innan!
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-10-15 23:05:51 följande:
    Vaccinet går inte över till fostret. Det finns ingen möjlighet att vaccinet skulle kunna passera moderkakan. Antikroppar som bildas hos modern kan dock ge ett visst skydd även till barnet.så stog det.. låter så himla svagt och luddigt allt..på vilket sätt är svininfluensan farligt för barnet i slutet på grav??
    För mamman, framförallt. För då är barnet stort och lungorna har mindre plats i kroppen, man får svårt att andas, det är det som är den största risken med svininfluensa och graviditet... Jag tycker det låter sjukt obehagligt att behöva ligga i en sån där konstgjord lunga {#lang_emotions_undecided} 

Det jag undrar mest är: BLIR det en sån influensavåg som dom säger? Än så länge har det ju knappt varit ngt. Om det inte kommer så behöver man ju inte fundera på att vaccinera sig, men det kan man ju aldrig veta... Det kanske inte blir mer än så här liksom...
  • Tjollabolla
    mortillsju skrev 2009-10-15 23:11:12 följande:
    Jag tänker att det får vi nog aldrig veta. För om ca hälften av alla svesnkar vaccinerar sig blir det ju ingen influensavåg......
    Näe, så är det ju... Det har varit tyst om det så länge fram tills nu, nu börjar man ju fundera igen. Äh, hoppas det inte blir mer än så här..
  • Tjollabolla
    LJ2 skrev 2009-10-15 23:13:48 följande:
    dom sa på nyheterna att det insjuknat fler antal under sista veckan jämfört med förra.. förra va 53 (?) o nu 90 nåt ? siffrorna vet jag inte exakt va de sa, men va ganska mycket ökning iaf.. dock sa de inget om nån allvarligt sjuk.. utan jag fattade det bara som "sjuka"
    Ja, det börjar ju bli kallare och alla smittor börjar komma igång, så antagligen kommer det nu... *blä*

Nu ska jag hoppa i säng! Natti!
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-16 07:18:47 följande:

ÅhHH! GRattis till incommunicado! Otroligt att dom fick så nära Incom.s. var ett kilo större, hihi.

Åh nu ska jag snart träffa läkaren. Får se om hon vill sjukskriva mig. *nervös*

• Tjollabolla
    jompa skrev 2009-10-16 07:50:32 följande:
    Hoppas det går bra. När skulle ni kolla bebisen igen? Var det idag?
    Japp, det är oxå idag! Nervös dag.... {#lang_emotions_sealed}
  • Tjollabolla

Hej flickor! Tillbaka från läkare och ultraljud. Blev sjukskriven, så nu ska jag bara jobba 50% av 75%.. Hmm inte för många timmar, känns skönt! Kanske man kan göra någonting här hemma oxå om dagarna och inte bara ha ont.

Vad händer här?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15