Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ChokladMoshin skrev 2009-11-09 18:53:42 följande:
    Pratar dom om er varje salg eller?Så kul för det blir ju fler och fler svenskor varje gång.Men dom som har salgen har dom aldrig sagt ngt till er? Att ni plockar i mängder och sen sorterar bort.Eller sagt stop i kassan för att ni handlar för mycket?
    Det var en på Katvig i våras som grymtade rätt högt åt oss. Personalen har aldrig sagt nåt. Vitsen med LAGERsalg är ju att tömma deras lager. Att handla 2 plagg är ju liksom inte lönt ens för Molo. Så självklart älskar de när vi handlar upp stora summor! Sen är det klart att alla kan ha åsikter om roffandet och oordningen som det resulterar i, men så blir det ju av alla. Oavsett nationalitet .
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    nikki2006 skrev 2009-11-10 13:29:48 följande:
    småfolk klänning 86/92 men jag velar fortfarande, den är den finaste och ovanligaste ajg harVIIIIL inteJa ja vi får se. Jag får fundera lite till
    Lagom till oss! Uuuut med den , Och förlåt att jag missade rosa Katvigleggingsen igår. Hade gärna höjt det vinstbudet åt dig .
  • Stormis
    Milliz skrev 2009-11-10 13:56:29 följande:
    Hej! Vad händer här då?Jag har lite storleksproblem.. Ella är drygt 77 cm och har 80 på Molos tröjor men de är det ingen växmån i nu. I katvigs tröjor har hon 86. Vilken storlek ska jag då ta på Småfolks tröjor?? 74/80 låter ju litet och 86/92 låter ju tokstort.. Varför ska de ha dubbelstorlekar?
    Karla är nästan 84 cm och hon kan inte ha nya Småfolk just nu. 74/80 är för små och 86/92 är gigantiska. T-shirt funkar, men det blir lite tunika-aktigt. Gamla modellen i 86/92 funkar dock ok eftersom den är smalare. Så det är inte så mcycket Småfolk för oss nu.
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 13:51:36 följande:
    ja visst är den fin, men sitter ju verkligen precis på gränsen, får nog skiljas från den snart
    Var sitter den på gränsen? Ser ju absolut inte liten ut! Men den kanske är tight över bröstet, det är ju svårt att se på bild .
  • Stormis
    Greksmurfen skrev 2009-11-10 14:27:05 följande:
    www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&id=... DESC&status=1tjejer..snälla ngn ta den ..såååå fin å den e ju helt ny med tags =S   vill ha den men finns ju ingen som kan ha den här.. hade ja haft ebn tjej sålätt att den varit min .....
    Åh, tjej har jag visserligen, men kan INTE bunkra i 2-4 år...
  • Stormis
    Tasha78 skrev 2009-11-10 15:10:52 följande:
    på tal om niner vist var det någon som sa att vårens print skulle vara kaniner
    Japp, kommer kaniner, men inte alls som dessa gamla. Men superfina iaf. Minns inte exakt nu hur de ser ut, men de var på en mer flerfärgad botten tror jag. Rött tex.
  • Stormis

40 % på Småfolk på Liten på landet! Och 20 % på det mesta andra. Priserna som står gäller, dvs ingen kod.
    (inte min butik, men nu sponsrad av mitt Visakort {#lang_emotions_innocent})

• Stormis
    Greksmurfen skrev 2009-11-10 16:02:26 följande:
    finns det inge bilder ngn stans där man kan se kommande molo print.. lr hur har ni fått tag idem??crack kaniner =S.....stackars niner
    Jag fick se en Molo-katalog i min lokala butik. Tycker dock att kaninerna var fina . Och oavsett, de flesta Molosar växer ju med tiden. Ser ibland hemska ut vid en första anblick, men sen sitter man där med dem iaf .
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-11-10 16:46:20 följande:
    Hej hopp sötfisar.Nån som har koll på hurdana Katvigs hjälm mössor är i storlek? Passar 56/62 på en nyfödd eller blir det tok stort?
    Tycker att de är jättreolika i stl. Stod på salgen i våras och måttade lite olika färger. En 80/86 var lika stor som en 56/62 då... K hade dock en rosa/vit i våras i stl 80/86 och den kändes som en ok 80. Utan att ha testat flera skulel jag nog ändå vilja säga att de är stora i stl, liksom av att titta på dem. Har kanske några till lillebror, ska kolla dem. Återkommer i såna fall, minns inte om jag köpte el ej
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-11-10 16:46:20 följande:
    Hej hopp sötfisar.Nån som har koll på hurdana Katvigs hjälm mössor är i storlek? Passar 56/62 på en nyfödd eller blir det tok stort?
    Hittade en bild. Lampan är trasig på vinden och det är kolsvart så jag kan inte kolla dem live idag. Dock ganska säker på att den svartvita är 80/86 och den bruna 56/62 och som du ser skiljer det typ inget...
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-11-10 16:51:39 följande:
    Ah, lite klurigt o köpa utan att prova först då kanske.Meja har ju bara 33 i huvudomfång så jag antar att det blir för stort.Fast iof så ska mössan vara till en overall i storlek 62 så det kanske kan funka då.
    Men eftersom det är knyt så är det viktigaste ju att den inte är för liten. Man vill ju att den ska täcka öronen. Säkert värt att testa. Annars kanske det går att skicka tillbaka/sälja...?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15