Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-11-10 20:47:35 följande:
    åh tog du den grattis fiint köp!!
    Kunde verkligen inte låta bli, den var ju helt underbar{#lang_emotions_flower}, till o med gubben tyckte om den, trots att den inte var rosa (han har fått för sej att flickor måste ha rosa på sej jämt)
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Uff...
    nu blev jag osäker på storleken på Kik kid jackan, nån som vet hur dom är i storlek?
    Tanken är ju att Meja ska ha jackan i april/maj, då är hon ungefär 6 månader, tror ni verkligen det räcker med 62 då?

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Zvartaliljan skrev 2009-11-10 21:04:25 följande:
    Meja är ju som Maia (liten o nätt alltså) och kunde Maia ha 92 som 3-åring så borde Meja kunna ha 62 vid 6 månader.
    Försökte lista ut vad Liam hade för storlek vid 6 månader och jag fick det till ungefär 68.
    Var denna jackan stor i storlek?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Milliz skrev 2009-11-10 21:08:33 följande:
    Jag har inte haft just den jackan men jag tycker att de flesta kik kid kläderna är små i storlek..
    Det känns som att Kik kid antingen är små eller stora i storlek.
    Fick hem en mössa storlek 0-2 mån igår och den var super stor, passade nästan till Liam.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Hej hej sötnosar.

Fick hem fiiiiina rouge Molo lurv overallen till Meja idag, underbart fin.

Ni som haft Molo lurv till era små, hur gamla var dom när dom hade storlek 62? Jag funderar på om jag ska byta till en 68:a ist, lurv säsongen är ju ganska så lång och hon behöver inte ha overallen än.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Smultronhjärta skrev 2009-11-11 14:02:25 följande:
    Jag har inte ens köpt någon 62:a till Lova utan vi går direkt från 56 till 68 med uppvik sen när det blir aktuellt. Det gör ju inte så mkt att overallen är lite stor när de ligger i vagnen
    Det var min tanke också...
    fast frågan är ju hur mycket hon hinner växa innan det blir för varmt med lurv, vore ju kul om hon hinner växa i 68:an någorlunda, annars kan vi ju lika gärna ha en 62:a.
    Hum...fyyy va jobbigt när är med storlekar.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Stormis skrev 2009-11-11 14:16:32 följande:
    Vi gick fr 56 till 68 i Lindex med K, hon är född i oktober och var också liten (om än större än Meja). 68 hann hon aldrig växa i. Kasnke hade vi klarat oss med en 62'a. Jag hade inte tänkt köpa större än 62 till lillebror eftersom han blir född senare. Å andra sidan är han ju kille och nog lite större, så när jag hittade en fin på salgen så köpte jag en 68 iaf. Tror nog att den kommer till användning, min IdaT var ju så kort i grenen . Ang arv etc fick jag en lätt ångestattack när jag såg att min svägerska köpte av mig på T . Hon insisterade dock på att betala, kändes superdumt. Normalt sett hade hon ju ärvt oss, men som sagt. För mycket och för dyra kläder kan jag inte ge bort även om de också kör mycket danskt . NY ångest nu när jag inte köpte nån julkapp till dem på salgen... Men hmm, Smultron, du kanske har nåt fint över i 74???
    Tror du att det räcker med 62 då
    Meja är ju en månad nu och väger 2,9, hon har nääästan vuxit i storlek 50 i kläder.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Stormis skrev 2009-11-11 14:34:17 följande:
    Då tror faktiskt jag att det räcker med 62. K vägde 4 kg i januari och dit hinner väl knappt M?
    Det är ju så svårt att veta, Liam vägde ju 5 kg när han var 3 mån och han vägde ju mindre än Meja gjorde vid födseln.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Stormis skrev 2009-11-11 14:58:18 följande:
    Hmm, sant . Men är det nåt fullpris du tänkt dig? Annars får du ju tillbaka pengarna om du säljer det som nytt i höst. Lite trist kanske, men iaf.
    Jag beställde ju en 62:a till fullpris från LLM, fick hem den idag.
    Vill ju gärna att den blir använd lixom...men gaaaah jag blir tokig, jädra storlekar
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Morning flickor!

Åååh vad jag har sovit inatt, gubben kunde inte sova så han matade Meja inatt, såhär länge har jag inte sovit på flera månader, sköööööönt!

Tror jag velat klart ang. lurv overallen till Meja, jag behåller 62:an, testade den på henne igår och den var verkligen super stor så jag tror vi klarar oss med den tills våren.
    Idag hoppas jag att fina Kik kid jackan kommer i lådan{#lang_emotions_heart}

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15