Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-10-16 07:45:07 följande:
    ÅhHH! GRattis till incommunicado! Otroligt att dom fick så nära Incom.s. var ett kilo större, hihi.     Åh nu ska jag snart träffa läkaren. Får se om hon vill sjukskriva mig. *nervös*
    Å lycka till hos läkaren!! *håller tumsen*
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Tjollabolla skrev 2009-10-16 07:54:25 följande:
    Japp, det är oxå idag! Nervös dag....
    Å är det UL igen?

ÄNNU mer stort lycka till!! Va roligt att se liten igen {#lang_emotions_sunny}
  • RååSa BuBBlan

Jag och gubben drar verkligen inte jämt just nu {#lang_emotions_undecided}

För TVÅ dagar sen blev det ju så att vi måste bo kvar och IGÅR kväll kom det...

" kanske dags för Ida att börja på dagis nu, kanske du ska skaffa ett jobb, dags att släppa taget "

Jag blir så vansinningt irriterad!! Han tror dagis är enbart kul!! Han fattar inte att hon kommer vara mycket sjuk, att hon kanske inte alls kommer trivas då hon inte gillar röriga miljöer, att allt kommer att ändras runt henne.. Å så förbaskat bråttom är det åxå, det har gått TVÅ dagar sen bo-kvar faktum!!!

Jag frågade HUR MÅNGA vård av sjukt barn kommer du ta ut?  Å den biten hade han ju inte tänkt på såg man, "det blir väl mest du som kommer ta det men visst tar jag nån åxå" får jag till svar... Yeah right!! Han kommer aldrig kunna eller hinna utan det kommer bli jag som tacksamt får ta det...

Sen kan jag ju inte ta tidiga mornar eller sena eftermiddagar på ett arbete då han reser jämt.. Inte långt bort heller då vi bara har en bil...

Jag är så vansinnigt irriterad på karln just nu alltså {#lang_emotions_yell}

• RååSa BuBBlan
    jompa skrev 2009-10-16 08:16:21 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:12:33 följande: Men varför måste ni bo kvar då? Får ni inte det sålt?Sen kan du ju ta upp allt annat som han får serverat nu när du är hemma som inte kommer bli så om du jobbar. Jag har förstått det som att du städar för det mesta tex. Sånt måste ni ju båda göra nu.
    Alltså sålt får vi det ju men till alldeles för lågt pris, vi tar inte det utan då bor vi kvar.. Vi har lagt ner massor på lägenheten och få tillbaka pengarna vill vi ju minst.. Den är värd mer!

Jag lagar mat vardagar, jag tvättar alla kläder, jag städar allt, jag tar alla tandläkarbesök, VC besök, Möten i skolan osv.. Det enda han gör i hemmet är att storhandla då han har bilen sen lagar han mat Lörd och Sönd.

Jag frågade om jag ska jobba OCH ta 99 procent av hemmet? Nä det skulle han ju hjälpa till med sa han, men det vet jag är helt omöjligt!! Hur ska han kunna det om han är i Danmark en vecka? Om han är i Norge Månd-Torsd? Eller USA Onsd-Sönd?

Det låter så bra när han pratar men jag VET!! Har varit där förr och inte fanns han till hjälp!!  *vansinnigt arg Bubbel mamma*
  • RååSa BuBBlan
    JuliaochNelly skrev 2009-10-16 08:23:37 följande:
    Förstår dig precis min sambo är lika "korkad" där med. Här hemma är det jag som sköter allt & det är självklart tycker jag då jag gått hemma. Att jobba är lika krånligt här med eftersom han aldrig kommer kunna hämta eller lämna pga sina arbetstider inte heller ta vab för barnen. Han förstår liksom inte heller att den dagen jag börjar jobba ska det delas lika på ALLT annat *suckar* Nu har jag börjat plugga och dessutom har jag båda hemma. Och han har blivit utnämd till att laga mat & diska VARJE dag vi får se hur länge det funkar. Men det är svårt och få ihopa allt annars. Stå på dig tycker jag. Viggo ska vara hemma tills han är 4 och Nelly vet vi inte ens om hon kommer få plats på dagis så det är lönt innan skolan. Min sambo har svårt och förstår varför jag vill vara hemma & tror med det handlar om att släppa taget. För mig handlar det dock om att jag själv var hemma då jag var liten och minnns hur mysigt vi haft det. Jag vill kunna ge mina barn den tryggheten & tror verkligen starkt på att den tiden man spenderar med dom som små är den som lägger grunden för dom som personer.  Berätta för din gubbe vad det är han måste börja dela på om du börjar jobba nu, dvs gör en lååååång lista på allt som du gör nu som han säkert precis som min sambo tror att det är den magiska städtanten & fixarlisan som gör
    Jag tycker åxå det är självklart att jag sköter allt när jag är hemma.. Det är ju liksom den fördelningen vi har och allt har flutit på bra runt det praktiska de senaste åren.. Att han inte orkar om han jobbat som ett djur en vecka i sträck det förstår jag till fullo och jag sköter det utan tjafs.. För skötas ska det ju!

Ska fasiken skriva en sån där lista så han ser VAD han ska göra dagligen när jag börjar jobba!! Jag tänker inte jobba ihjäl mig på två platser och han kommer hem och har allt serverat!! *VÄGRAR*

Det lustiga i allt är att HAN var hemma till han var 6 år som liten då han va väldigt lugn och stillsam, han trivdes liksom att vara med mamma och baka o greja på dagarna, han och Ida är väldigt lika som personer!

Jag personligen tror INTE Ida kommer tycka dagis är underbart skoj! Jag tror och är rädd för att hela hennes personlighet kommer förändras.. Hon är en enormt lugn och snäll liten tös, skrattar jämt, nästan aldrig ledsen eller arg, sover bra, äter bra, en helt underbar liten person som bara är nöjd med allt... Å jag begriper inte varför han vill förändra det...
  • RååSa BuBBlan
    Tasha78 skrev 2009-10-16 08:30:26 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:12:33 följande: Men vadå har du glömt slänga ut gubben det bestämde vi redan i våras att vi skulle kasta ut dom
    jompa skrev 2009-10-16 08:31:27 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:25:25 följande: Nä det är ju så att du kommer få fortsätta ta det största lasset hemma även om du jobbar. Men om ni nu ska bo kvar så ändras ju inte era kostnader och det har väl fungerat som ni har det nu.Jag har haft tur, eller tur men vi har ju samma inkomster och delar alltid på vab och sånt, för det finns inget som säger att han måste jobba då då inkomsten är den samma och jag har ju ett lika viktigt jobb som honom anser jag. Däremot gör jag kanske lite mer hemma än vad han gör men det får han höra oxå Stå på dig i detta och lägg fram allt som kommer ändras om du ska jobba.
    Han kommer tjäna 5 ggr så mycket som mig och ha det som argument till varför JAG ska ta allt sånt... Jag ska göra den där listan JuliaochNelly skrev om så ska han få skriva på som ett kontrakt ang vem som ska göra vad!

Jag sa att vi måste nog dela på mornarna då risken finns att jag får ett jobb som kanske börjar tidigt, men det gick ju INTE!! Ett sånt jobb kan du ju inte ta.. Öh.. Nähä...
  • RååSa BuBBlan
    saturnina skrev 2009-10-16 08:36:08 följande:
    Till saken hör väl att det inte är så lätt att få ett jobb om man inte är beredd att börja arbeta heltid. Deltidsarbeten som är anpassade för småbarnsmammor växer ju inte på träd direkt. Det är ju inte så att företagen bara ropar på oss inflexibla mammor.
    Nä det blir ju heltid liksom... Deltidsjobben är så få att det är minimal chans att få dem...
  • RååSa BuBBlan
    jompa skrev 2009-10-16 08:42:16 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:39:53 följande: Men vad tror han, att du kan börja 10 och sluta 14, sån jobb finns ju knappt. De flesta börjar ju 8 och jobbar man deltid kanske man går runt 15.Du har ju bara laglig rätt att jobba 75% men visst om du hittar ett jobb som är halvtid men hur många såna finns det?
    Ja typ... Å ett sånt jobb ska jag alltså leta efter {#lang_emotions_undecided}

Hittade ett jobb igår som jag ska söka, då börjar jag kl 06.00 och slutar 15. Då får han LOV att lämna henne på dagis sa jag, för dagis är inte öppet så tidigt... Han slingrade sig och tyckte man kunde leta vidare   Tror jag det  
  • RååSa BuBBlan
    saturnina skrev 2009-10-16 08:48:31 följande:
    Så är det. Min man tjänar mycket bättre än mig, så jag tar allt! Han har aldrig varit pappaledig eller vabbat. Däremot får han lämna barnen varje dag om han inte reser såklart. Eftersom jag hämtar. Han kommer aldrig hem innan läggning.Men eftersom jag har egen firma och jobbar hemifrån är det lättare för mig att vara flexibel, hämta barnen tidigare och så. Nackdelen är att jag jobbar mer kvällstid.Nä, visa honom de jobb som finns. Och fråga vilket han tycker du ska ta. För det finns nog inte många som passar hans schema... Jag visade min man en jobbannons en gång. Såg jättekul ut, men det var en del pengling involverad. Dagen efter kom han och sa, "det där kan du nog inte ta i vår situation". Sen dess har jag inte hört ett pip. Han arbetar för 1,5 personer och de har till och med frågat honom på jobbet vad han gör med sin familj...
    Ja det ska jag göra... Ska lista dem så får han välja

Får se om han ser NÅT som passar

Lär nog få höra ungefär samma som din gubbe sa  " det där passar inte vår situation"

Dags för frulle..

Tack för att jag fick skriva av mig lite {#lang_emotions_kiss}
  • RååSa BuBBlan

Go dagens!

Har suttit nästan hela dagen med att knåpa ihop en arbetsfördelning här hemma för två heltidsarbetande   Mailade ett utkast till gubben men han har inte svarat {#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15